Joe Buck
Volledig scherm
Joe Buck © Joe Buck

Nummer van Joe Buck is ‘beste reclamehit’ ooit

OOSTBURG - De Oostburgse zanger Joe Buck heeft zijn volgende succesje te pakken. Met zijn nummer ‘The way you take time’ staat Buck op de eerste plek van de ‘Reclamemuziek Top 40 aller tijden’ van Radio 2.

De NPO-zender vroeg luisteraars om te stemmen op hun favoriete nummer dat de afgelopen vijftig jaar voorkwam in een commercial. Er werden meer dan 41.000 stemmen uitgebracht. De meeste gingen dus naar ‘The way you take time', dat supermarktketen Plus afgelopen jaar gebruikte in zijn commercial en waarmee Buck vervolgens doorbrak. Het nummer stond vijftien weken in de ‘echte’ Top 40.

Echte klassiekers

Joe Buck - echte naam: Sjoerd de Buck - laat in de lijst een aantal echte klassiekers achter zich, zoals ‘Je voelt je thuis, waar je Douwe Egberts drinkt’, 15 miljoen mensen’ (voor de Postbank), ‘Little brown bag’ (Lidl) en ‘Morning has broken’ (Wereld Natuur Fonds).

Radio 2 zendt de lijst vrijdag 20 december uit, tussen 18.00 uur en 20.00 uur. De verkiezing werd voor het eerst gehouden en is een inititiatief van Stichting Nederlandse Top 40, Adformatie en Spreekbuis.nl.

  1. Doordeweeks runt hij een glasbedrijf, maar in het weekend loopt Angelo langs de lijn bij Nederlandse profclubs
    PREMIUM

    Doorde­weeks runt hij een glasbe­drijf, maar in het weekend loopt Angelo langs de lijn bij Nederland­se profclubs

    SLUISKIL - Normaal gesproken was Angelo Boonman (40) uit Sluiskil dit weekend aan het genieten van zijn eerste vrije weekend in maanden tijd. De assistent-scheidsrechter in het betaald voetbal staat echter al een paar maanden werkeloos aan de kant door de coronacrisis. Vervelen doet hij zich allerminst. Voor zijn eigen bedrijf, Glasbedrijf Boonman, crosst hij vijf dagen in de week heel Zeeuws-Vlaanderen door.