Volledig scherm
Bij Concert at Sea zijn veel niet-Zeeuwen bereikt met de campagne ‘Jouw leven in Zeeland’. © Paul Bergen

Enorm bereik voor Zeeuwse campagne arbeidskrachten: 900.000 kijkers

MIDDELBURG - Ruim 900.000 mensen hebben de video gezien die bezoekers van Concert at Sea, de Kustmarathon en Dam X hebben gemaakt over hun ideale leven in Zeeland. In totaal zijn er 1850 video’s gemaakt.

Met name rondom Concert at Sea was het bereik ‘enorm’, zegt gedeputeerde Jo-Annes de Bat. Hij is zeer tevreden over de campagne ‘Jouw leven in Zeeland’, die bedoeld is om mensen te interesseren voor een baan in Zeeland. Bezoekers van de drie evenementen konden op een makkelijke manier een video maken over hoe hún leven in Zeeland eruit zou zien en die delen via sociale media. Daar zijn ze dus massaal bekeken.

Onder de makers zijn zes wen- (voor mensen van buiten Zeeland) en verwenweekenden (voor Zeeuwen) verloot. 

De campagne gaat dit jaar door. Vooral Concert at Sea, waar 51.000 bezoekers van buiten Zeeland komen, blijkt een zeer geschikt evenement. Bij de Kustmarathon werkte het minder, omdat er geen rustmomenten zijn. ,,Daardoor weten we waar we niet en wel moeten zijn.” aldus De Bat. Rescue Vlissingen 2020 lijkt hem ook een ideaal evenement.