Volledig scherm
Bløf. © Set Vexy

Bløf is nog steeds de regionale trots

VLISSINGEN - Zeeuwen zijn en blijven het meest trots op Bløf. De band is opnieuw het belangrijkste ‘cultuurmerk’ van de provincie. Dat blijkt uit de 4e editie van het Vrije Tijd Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy.

Het onderzoek kijkt hoe het is gesteld met de bekendheid, waardering en binding van culturele iconen in hun eigen provincie. Daarvoor zijn bijna 8000 mensen ondervraagd. In Zeeland staat Bløf bovenaan, gevolgd door Racoon, Deltapark Neeltje Jans, Concert at Sea en het Watersnoodmuseum. 

Bløf staat ook in de landelijke top-10 van sterkste regionale cultuurmerken: op de derde plaats. Die lijst wordt aangevoerd door de Martinitoren in Groningen. Herinneringscentrum Kamp Westerbork is tweede. Ook in de lijst staan het Anne Frank Huis, Rijksmuseum, Pinkpop, Spoorwegmuseum, Vierdaagsefeesten Nijmegen, Rowwen Hèze en MartiniPlaza.

,,Culturele smaakmakers liggen buiten de Randstad", concluderen de onderzoekers, gezien de samenstelling van de top-10. Verder vinden zij dat musea het opvallend goed doen in Zeeland.

PZC gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement