Volledig scherm
© ThinkStock

Beeld op zwart bij Vlissingse Delta-klanten tijdens 'koningsnummer'

VLISSINGEN - Delta-klanten uit het Vlissingse middengebied konden dinsdag niet live zien hoe Kjeld Nuis goud won tijdens de Olympische Spelen. Ze waren afgesloten van televisie, telefoon en internet door werkzaamheden aan het netwerk. Delta verzuimde klanten vooraf in te lichten.

Vlissinger Jos Jobse, die aan de Singel woont, staat wat beteuterd te kijken hoe een reparateur aan het kastje vlakbij zijn woning sleutelt. ,,Het ligt eruit. Vanochtend was dat ook al zo: ik wilde naar het skiën kijken, en toen ging alles op zwart. Ik heb meteen gebeld. Toen hoorde ik pas dat er werkzaamheden waren.” Het is kwart voor twaalf. Nog even, dan begint de 1500 meter schaatsen voor mannen. ,,Ik hoop dat het snel weer gaat werken”, zegt Jobse. Zijn bovenbuurman Jan Stroo was net aan het internetten, toen de verbinding wegviel. Hij wilde ook graag schaatsen kijken. ,,Maar ik vind het niet zo erg hoor. Dan lees ik morgen wel in de krant wie er gewonnen heeft.”

Heel slordig

Quote

Ik begrijp volkomen dat er onderhoud nodig is, maar waarom heeft Delta dit niet van te voren gemeld?

Delta-klant Ben van Aken

Ben van Aken is er wel behoorlijk chagrijnig van. Hij zette dinsdagochtend om half zeven de computer aan, maar kreeg geen internetverbinding. Zijn televisie gaf geen beeld, terwijl hij zich zo verheugd had om het ‘koningsnummer’ van het schaatsen te kijken. Pas toen hij belde met de klantenservice, ontdekte hij dat er werkzaamheden gaande waren. ,,Ik begrijp volkomen dat er onderhoud nodig is, maar waarom heeft Delta dit niet van te voren gemeld? Zeker in de week van de Olympische Spelen, met de wedstrijden waarin de Nederlanders de meeste kans hebben op medailles. Ik vind dit heel slordig beleid.”

Flyer

Delta is al enkele maanden bezig met grootscheepse vernieuwingen aan het netwerk: de komende vier jaar worden wijkkasten in de hele provincie voorzien van de nieuwste apparatuur. ,,De snelheid van het internet gaat omhoog en het netwerk wordt stabieler”, legt Delta-woordvoerder Tim Brouwer uit. De werkzaamheden zorgen ervoor dat de verbindingen gedurende vijf á zes dagen enkele uren worden onderbroken. Volgens Brouwer steekt Delta juist veel energie in het tijdig informeren van klanten. ,,Mensen vinden minimaal twee weken van te voren een flyer op de mat. En drie werkdagen van te voren krijgen ze via e-mail informatie over de datum en het tijdsvak van de werkzaamheden. We willen klanten vroegtijdig informeren, zodat ze er rekening mee kunnen houden.” Deze mail is naar 190 Vlissingse klanten, voornamelijk in het middengebied, niet verstuurd. Zo’n vijftig klanten belden gisterochtend naar de klantenservice van Delta, om hun beklag te doen. Brouwer: ,,Het is een hele ongelukkige samenloop van omstandigheden, juist op deze ochtend.”

Quote

Het is een hele ongelukki­ge samenloop van omstandig­he­den, juist op deze ochtend

Delta-woordvoerder Tim Brouwer
PZC gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement