Extremely Large Telescope
Extremely Large Telescope © ESO/L. Calçada

Waarom zelfs NASA aanklopt bij deze wetenschappers uit Delft

TNO Space is een wereldspeler in de ruimtevaarttechnologie. Ook NASA klopt aan bij de wetenschappers in Delft. ,,In optica, het superverfijnd kijken, behoren we tot de top’’, zegt Kees Buijsrogge, directeur Space & Scientific Instrumentation TNO.

1. Biologen verbijsterd na ontdekking langste ‘kwalsliert’ ooit
    video

Biologen verbijs­terd na ontdekking langste ‘kwalsliert’ ooit

Biologen hebben tijdens een expeditie voor de westkust van Australië op grote diepte de waarschijnlijk grootste siphonophorae ooit ontdekt. Het gaat om een tientallen meters lange sliert die bestaat uit miljoenen kwalachtige, ongewervelde diertjes die één kolonie vormen maar de indruk wekken een zelfstandig organisme te zijn. Op de wetenschappelijke website Sciencealert jubelen experts over de vondst: ,,Dit is de spectaculairste en langste die in de diepzee is gespot.”