Op basis van wetenschappelijke gegevens werd in 2008 deze reconstructie van een neanderthalervrouw gemaakt. © Joe McNally

Gen van neanderthaler ‘schuldig’ aan deel ernstige Covid-gevallen

Genen van neanderthaler-voorouders zouden in sommige gevallen zorgen voor een ernstiger verloop van Covid-19. Dat stellen Duitse onderzoekers in het gerenommeerde natuurwetenschappelijke tijdschrift Nature

1. LIVE | Ook in Limburg geen grote carnavalsfeesten door corona
    CORONAVIRUS

LIVE | Ook in Limburg geen grote carnavals­fees­ten door corona

Het RIVM meldt 4996 nieuw vastgestelde coronabesmettingen. Dat is weer een dagrecord. Het aantal personen dat in een ziekenhuis ligt met Covid-19 is vandaag opgelopen tot 1021. Dat zijn er 46 meer dan gisteren. Twintig van hen werden met ernstige klachten opgenomen op de ic. Schotland legt ondertussen de horeca droog en het grote carnaval in Brabant en Limburg gaat niet door. Het laatste nieuws over het coronavirus lees je in onderstaand liveblog.
  2. Naar de ruimte in een tweedehandsje: Dragon-capsule van Space X succesvol aan ISS gekoppeld

Naar de ruimte in een tweede­hands­je: Dra­gon-capsule van Space X succesvol aan ISS gekoppeld

De Crew Dragon-capsule van Elon Musks ruimtevaartbedrijf Space X, die gisteren met vier astronauten het zwerk koos vanaf het Amerikaanse Kennedy Space Center, is veilig aangekomen bij het internationale ruimtestation ISS en heeft succesvol aangelegd. Het feit dat zowel de capsule als de raket die hen omhoog stuwde eerder werden gebruikt, mocht de pret niet drukken. Een nieuw succes voor miljardair Musk, die een grote toekomst ziet in het hergebruiken van zijn ruimtetuig.
  1. Eindelijk weer markt in Veere