Kim Mast (l) en Cherique Kranendonk bij hun kleurrijke badjassen.
Volledig scherm
PREMIUM
Kim Mast (l) en Cherique Kranendonk bij hun kleurrijke badjassen. © Jeffrey Groeneweg / Qphoto

Kim en Cherique brengen unieke badjassen op de markt: ‘Vroegen ons af waarom andere jassen lelijk zijn’

Een vrouw die met krulspelden, een sigaretje nonchalant in haar mondhoek, in een slobberige badjas en afgetrapte slippers door haar huis loopt. Het is een beeld dat geen recht doet aan de badjas, vinden Kim Mast en Cherique Kranendonk. Een badjas is sexy, feel good en een modeaccessoire tegelijk, vinden ze. En wat zouden ze graag Fred van Leer en Nikkie de Jager (Tutorials) in hun creaties zien.

  1. Werkenden nog altijd benadeeld vanwege leeftijd, afkomst of geslacht: ‘Bedrijven doen te weinig’

    Werkenden nog altijd benadeeld vanwege leeftijd, afkomst of geslacht: ‘Bedrijven doen te weinig’

    Zowel tijdens het sollicitatieproces als op de werkvloer worden Nederlandse werkenden nog altijd gediscrimineerd vanwege hun afkomst, leeftijd en geslacht. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de Nationale Vacaturebank. Werkgevers lijken zich meer dan voorheen bewust van het probleem, maar de helft van de bedrijven heeft nog geen beleid om diversiteit binnen de organisatie te bevorderen.
  2. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.