BN’ers zijn fan van het wenkbrauwserum van Marjolein: ‘Kreeg ineens berichtje van Jamie Vaes’
Haar wenkbrauwproducten staan regelmatig in tijdschriften als Glamour, Grazia en Wendy en menig BN’er is fan. Dat had Marjolein Verhart uit Rozenburg niet verwacht, toen ze drie jaar geleden in een zonnestudio begon met het waxen van wenkbrauwen. Nu heeft ze een goedlopende cosmeticalijn met meer dan 250 verkooppunten in Nederland en België én haar eigen salon.
Delen per e-mail
Het ondernemerschap zit er bij de 28-jarige Marjolein Verhart al van jongs af aan in. Toen ze klein was, verkocht ze bloemstukjes in de buurt. En tijdens haar bijbaantje bij een zonnestudio in het dorp Rozenburg ontdekte ze iets anders. ,,Zodra de klanten onder de zonnebank lagen, had ik even niks te doen. Het leek me leuk om in die tijd wenkbrauwen te waxen. Kon ik mooi wat extra geld verdienen.’’
Proefkonijnen
Zo begint ze, gewapend met een waxpot, op een krukje naast de toonbank. En zoekt ze thuis naar proefkonijnen. ,,Ik heb eerst wel even geoefend op mijn moeder en zus, want ik had eigenlijk helemaal geen ervaring.”
Iedereen kent elkaar hier, dus ik had zo een klantenkring opgebouwd
Binnen de kortste keren heeft ze het hartstikke druk. ,,Wie in Rozenburg z’n wenkbrauwen wilde doen, moest daarvoor naar Rotterdam. Nu kwamen ze allemaal naar mij toe’’, vertelt ze. ,,Iedereen kent elkaar hier, dus ik had zo een klantenkring opgebouwd.”
Maar zelfs met een studie en twee baantjes kriebelt het nog bij de Rozenburgse. Als klanten bij haar informeren hoe ze vollere wenkbrauwen en wimpers kunnen krijgen, begint ze haar eigen serum te ontwikkelen. ,,Ik had zelf een product samengesteld op basis van natuurlijke oliën en dat werkte super goed. Mijn klanten waren direct verkocht.”
Formule
Marjolein opent na haar studie in haar woonplaats haar eigen salon, The Brow Specialist, en besluit haar serum verder uit te werken. ,,Ik ben toen naar een lab gegaan en samen met hen heb ik een nieuwe formule ontwikkeld. Omdat mijn klanten zo enthousiast waren, wilde ik meer. Ik bracht ook een wenkbrauwgel en -potlood uit en zo ontstond Marr Cosmetics.”
Het geld dat ze verdient in de salon stopt ze in haar cosmeticalijn. ,,Met mijn laatste centjes kocht ik displays om mijn producten te promoten. Die zette ik op Instagram om ook andere salons en schoonheidsspecialistes te bereiken.”
Gouden zet
Dat blijkt een gouden zet: in één keer is alles uitverkocht. ,,Dat was super. Al had ik het eigenlijk wel verwacht. Ik zorg dat het lukt, eerder stop ik niet.”
Om haar producten nog bekender te maken, werkt ze samen met influencers. ,,Ik begon daar heel fanatiek mee, maar je moet ze heel goed uitkiezen. Het moeten echt bekende Nederlanders zijn die op televisie komen. Niet zomaar iemand met heel veel volgers. Dat werkt niet.”
Jamie Vaes
Ik ben bekend bij Bekende Nederlanders
Na een halfjaar is het andersom en benaderen BN’ers Marjolein voor een samenwerking. ,,Daar stond ik wel even van te kijken. Kreeg ik ineens een berichtje van Jamie Vaes, de vriendin van Lil’ Kleine. Ze had haar eigen beautybox gelanceerd en wilde daar mijn product in stoppen, omdat ze het zo fijn vond. Dat was fantastisch!”
Onder andere Miss Nederland Zoey Ivory en ‘Echte Gooische Moeder’ Pauline Wingelaar zijn fan. ,,Ik ben bekend onder bekend Nederland. Ook staan mijn producten regelmatig in allerlei tijdschriften. Dat is zo tof. Ik ben zo blij dat ik elke dag mag doen wat ik leuk vind en kijk uit naar wat de toekomst nog meer gaat brengen.”
Bekijk hier al onze video’s over werk en carrière:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
‘Slaaptekort werknemers kost Nederlandse bedrijven 12,4 miljard euro per jaar’
Morgen gaat de zomertijd in. Dat betekent plots een uurtje korter slapen, terwijl een goede nachtrust de rest van het jaar ook niet vanzelfsprekend is. Slaapgebrek onder werknemers is een onderschatte kostenpost voor bedrijven, zegt slaapexpert Floris Wouterson. Te weinig slaap vermindert de productiviteit, waardoor het Nederlandse bedrijfsleven 12,4 miljard euro per jaar misloopt. -
Week lang om 05.00 uur opstaan, deze werkenden gaan het vanaf zondag proberen
En weer een werkweek voorbij. Misschien ben je voor de zoveelste keer minder productief geweest dan je van tevoren had gehoopt. Probeer het dan eens een week lang compleet anders te doen. Elke dag om 05.00 uur je bed uit, dagelijks sporten, een nacht doorwerken en ondertussen je gewone taken blijven doen. Ondernemer Alex Malone weet dat het werkt en nodigt je uit om ook mee te doen aan deze Helweek. -
Henk (56) verloor zijn onderbeen door kanker, maar vond een baan die daar juist heel goed bij past
Een groot aantal Nederlanders met een lichamelijke beperking zit werkloos thuis. Terwijl ze wel graag aan het werk zouden willen. Maar hoe vind je een baan als je slechthorend, chronisch ziek bent of in een rolstoel zit? Veel werkgevers lijken ervoor terug te deinzen. In deze serie vertellen werkenden met een arbeidsbeperking over hun ervaring op de arbeidsmarkt. Vandaag: Henk Zijlstra (56). -
PREMIUM
Van bomvolle zalen naar bouwplaats: operazanger Martijn maakte door corona bijzondere carrièreswitch
Martijn Cornet, operazanger bij de Amersfoortse Holland Opera, werkte een klein half jaar noodgedwongen in de bouw. ,,Geweldig om te doen, maar wel erg zwaar. ’s Avonds om half negen lag ik compleet gevloerd in bed.” Zijn zangcarrière blijkt beter te combineren met lesgeven op een basisschool. -
PREMIUMVIDEO
Wie astronaut wil worden, kan zich vanaf vandaag melden bij ESA
De Europese Ruimtevaartorganisatie ESA start vandaag de zoektocht naar nieuwe astronauten. Vooral vrouwen en mensen met een fysieke handicap worden uitgenodigd te solliciteren. Charlotte Pouwels (24) en Mindy Howard (55) gaan zich aanmelden.
-
‘De rek is eruit? Mensen zijn toch geen elastiekjes’
Psycholoog Thijs Launspach is stressexpert en auteur van het boek Fokking druk. Hij verwondert zich over het moderne werken en geeft elke week tips voor meer geluk en minder stress op je werk. Vandaag: de rek is eruit. -
Waarom we het liefst op maandag solliciteren
We solliciteerden vorig jaar het meest op maandagen en het liefst in de maanden april en mei. Ook stuurden we ons cv vergeleken met 2019 vaker via onze smartphone. Dat blijkt uit een nieuwe analyse, die ook duidelijk maakt in welke sectoren je sinds de coronacrisis de meeste kans maakt. -
Pakketsorteerder stuurt PostNL liefdesbrief: ‘Hoop aandacht te krijgen voor mijn probleem’
Anna Dolanska komt uit Polen en werkt al negen jaar op uitzendbasis als pakketsorteerder voor PostNL. Inmiddels heeft ze een vaste aanstelling via het uitzendbureau weten te bemachtigen, maar ze wil niets liever dan écht aangenomen worden. Via een liefdesbrief hoopt ze nu de aandacht van PostNL te krijgen.