De Watertaxi Vlissingen begon in 2011 en onderhield een dienst tussen het station, de Hogeschool Zeeland en het Scheldekwartier. In september 2014 ontving de Watertaxi de tienduizendste passagier in drie jaar tijd: Annik en Ursula en Kasper Lehman uit Oftersheim.
Volledig scherm
PREMIUM
De Watertaxi Vlissingen begon in 2011 en onderhield een dienst tussen het station, de Hogeschool Zeeland en het Scheldekwartier. In september 2014 ontving de Watertaxi de tienduizendste passagier in drie jaar tijd: Annik en Ursula en Kasper Lehman uit Oftersheim. © Lex de Meester

Watertaxi Vlissingen verliest van de elektrische fiets

VLISSINGEN - De Watertaxi Vlissingen vaart niet meer. De gele bootjes verliezen de strijd om de passagier van een verrassende concurrent: de elektrische fiets.

,,Die rukt op en dat snap ik ook wel”, zegt Wilko Kokje van de Watertaxi Vlissingen. ,,Ik krijg vooral toeristen en mensen uit Zeeuws-Vlaanderen als passagiers. Maar die nemen een elektrische fiets om een rondje Walcheren te rijden. Dus die pakken de watertaxi niet meer om vanaf het station naar de binnenstad van Vlissingen te varen.”

Kokje begon in 2011 met de Watertaxi in de Binnenhaven van Vlissingen. Aanvankelijk ging het heel goed. Na drie jaar had hij al tienduizend passagiers vervoerd. Langzaam maar zeker kwam de klad erin.