Niek, Valentijn en Jelle Damen (vlnr) op het ‘dak' van Pier 7 met de twee panden van Boulevard 17 (Raymondo's links en Stefano's tussen Valentijn en Jelle) op de achtergrond.
Volledig scherm
PREMIUM
Niek, Valentijn en Jelle Damen (vlnr) op het ‘dak' van Pier 7 met de twee panden van Boulevard 17 (Raymondo's links en Stefano's tussen Valentijn en Jelle) op de achtergrond. © Dirk Jan Gjeltema

Vlissings ‘zandpaviljoen’ Pier 7 krijgt grote broer met Boulevard 17

VLISSINGEN - Het ‘plezandste’ paviljoen van Walcheren, Pier 7, krijgt een grote broer op de Vlissingse Boulevard Evertsen. In Boulevard 17 kunnen mensen borrelen, eten en slapen.

Het ‘zandpaviljoen’ op het strand is onder leiding van Niek, Valentijn en Jelle Damen binnen twee jaar uitgegroeid tot een begrip bij recreanten, toeristen én veel Vlissingers. Een geliefde plek om de dag te beginnen met een bak koffie met of zonder ontbijtje; een lunch om de dag te breken; een borrel aan het eind van de (werk)dag of een romantisch diner met zicht op zee. Pier 7 laat velen ontspannen. Huurders van één van de zeven beachrooms, die aan beide zijden van de uitspanning vastzitten, niet in het minst.

Voor de jonge uitbaters (tussen 19 en 25 jaar oud) is het op poten staan van Pier 7 het sein om van het Frans Naereboutplein het Damenplein te maken. Ze namen de voormalige grand cafés annex restaurants Stefano's en Raymondo’s van het Amadore-concern over, om beide panden om te bouwen tot Boulevard 17. Die zeventien is niet het huisnummer aan Boulevard Evertsen, maar verwijst naar de 17 hotelkamers die de gebroeders straks in totaal aan zee aanbieden. 

  1. T-shirts moeten toerist straks warm welkom geven: ’Zeeland mist jou!’
    PREMIUM

    T-shirts moeten toerist straks warm welkom geven: ’Zeeland mist jou!’

    VLISSINGEN - Je kunt als ondernemer bij de pakken neer gaan zitten door de coronacrisis, maar daar wil Roxane van den Berg niet aan. De eigenaresse van modezaken Manhattan Domburg en Manhattan Vlissingen komt daarom met een naar eigen zeggen ‘warm, eenvoudig, maar toch alles verbindend ‘feel-goodidee’: T-shirts met uitnodigende Nederlandse, Duitse en Engelse teksten. ,,Om toeristen straks het beste welkom-teruggevoel ooit te geven.”