Volledig scherm
De boulevard van Vlissingen. © Marjoleine Kramer

Fietsers krijgen niet meer ruimte op Vlissingse boulevard

VLISSINGEN - B en W geven de fietser niet meer ruimte op de Vlissingse boulevards.  LPV'er Wim Hirdes wilde graag een breder fietspad en verwijdering van betonblokken tussen rijbaan en voetgangerszone. 

Maar verbreding van het fietspad geeft automobilisten de ruimte in te halen, zeker als de betonblokken verdwijnen, betoogt het college. De, deels visuele, smalheid van de rijbaan zorgt er voor dat automobilisten nu de indruk hebben te gast te zijn op de fietsboulevard. 

Het college voegt er aan toe dat in de jaren 2010-2015 volgens ongevallenregistratiecijfers geen enkele fietser bij ongelukken op de boulevards was betrokken. De Fietsersbond of individuele wielrijders hebben ook nooit bij de gemeente Vlissingen aan de bel getrokken. De breedte van de boulevard maakt het voetgangers ook makkelijker over te steken. Dat voordeel zou bij het weghalen van betonblokken verdwijnen.

B en W beloven wel de ontwikkelingen te 'blijven monitoren', maar Hirdes is niet overtuigd. Hij vreest dat het college op fietsongelukken wacht alvorens maatregelen te nemen.

PZC gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement
  1. Duinkerke-veteranen doen rondje Zeeland

    Duinkerke-veteranen doen rondje Zeeland

    VEERE - De twee scheepjes in de haven van Veere vallen wel op. Een Franse schipper op slippers, de haren nat van de douche, vraagt wat voor bootjes het zijn. Geroutineerd wordt het verhaal weer afgestoken. “Dit schip is een van de schepen die meegeholpen hebben bij de evacuatie van de Britse troepen bij Duinkerke in 1940.” Trevor Phillips is het wel gewend. Zijn Tom Tit valt direct op tussen de nieuwe witte jachten. Phillips is niet alleen in Veere. Naast hem ligt de Elvin van zijn maat Hywel Bowen-Perkins, ook een schip dat getuige de plaquette ooit mensenlevens redde in Duinkerke.