1. Goedbedoelde adviezen voor wanhopige Mien in zoektocht naar zoon: ‘Richt een stichting op’
    de kwestie

    Goedbedoel­de adviezen voor wanhopige Mien in zoektocht naar zoon: ‘Richt een stichting op’

    Moet er voor een situatie als deze een speciale regeling komen, zodat moeder Mien geld kan aannemen zonder zich zorgen te maken over haar uitkering? Mien looft 250 euro uit voor de tip die leidt tot de hereniging met haar vermiste zoon. Meer kan ze niet missen. Vanuit het hele land wordt daarom geld aangeboden, maar dit kan ze niet dus aannemen. ‘Bespreek het met de uitkeringsinstantie!’
    Vlaardingen
  1. Toch uit-publiek in De Kuip? ‘Rotterdam heeft genoeg problemen waar politie harder nodig is’
    de kwestie

    Toch uit-pu­bliek in De Kuip? ‘Rotterdam heeft genoeg problemen waar politie harder nodig is’

    Bij elke wedstrijd in de Kuip moet er uit- en thuispubliek zijn. Althans, als het aan supportersvereniging De Feijenoorder ligt. Dit wordt weer extra actueel bij de halve finale tegen aartsrivaal Ajax begin april. Ajax-directeur Edwin van der Sar ziet die wedstrijd als een kans om met elkaar afspraken te maken om de jarenlange impasse te doorbreken’. Onze lezers zeggen echter dat wat hen betreft uit-publiek niet welkom is: ‘Het is jammer maar het kan niet anders!’
    Rotterdam
  1. Moet de A4 Zuid er komen? Lezers: ‘Aanleggen die weg!
    DE KWESTIE

    Moet de A4 Zuid er komen? Lezers: ‘Aanleggen die weg!

    Moet de A4-Zuid er nu wel of niet komen? Want dat ene stukje tussen knooppunt Benelux en de A29 bij Klaaswaal is al jaren punt van discussie. Voorstanders, zoals die in Nissewaard, zien het wel zitten, want altijd dat vaststaande spitsverkeer. In de Hoeksche Waard, daarentegen, is niet iedereen enthousiast over het plan. Onze lezers reageerden massaal op de oproep in onze Kwestie: ‘Wees zuinig op een groen en landelijk stuk Nederland. Eenmaal weg komt het nooit meer terug.’
    Rotterdam
  1. Salaris van 223.000 euro voor nieuwe Havenbaas? ‘Een wereldbedrijf moet altijd een topbestuurder hebben’

    Salaris van 223.000 euro voor nieuwe Havenbaas? ‘Een wereldbe­drijf moet altijd een topbestuur­der hebben’

    Is de nieuwe baas van het Rotterdamse Havenbedrijf een salaris van ruim 220.000 euro waard? Zijn sommige mensen sowieso dergelijke salarissen waard? Want verdiende de huidige havenbaas in 2021 ruim 600.000 euro, dit jaar, zijn laatste, krijgt hij door een regeling meer dan 1 miljoen. Over het salaris van zijn opvolger wordt nu volop gebakkeleid. Wij vroegen u: zijn sommige functies zó belangrijk, dat de samenleving de knip moet trekken? U zei: ‘223.000 euro te weinig? Hoe hoger in de top, hoe inhaliger men is.’
    Rotterdam
  2. ‘Keuze voor brug was verkeerd!’
    LEZERSBRIEVEN

    ‘Keuze voor brug was verkeerd!’

    Het opiniestuk van de Jonge Democraten Rotterdam in het AD, uitbreiding van het metronetwerk, is interessant en goed onderbouwd. De laatste vier jaar is er uitgebreid gestudeerd op een nieuwe oeververbinding in Rotterdam en de uitbreiding van het openbaar vervoer tussen Zuidplein en Kralingse Zoom via Feyenoord City. Ondanks dat uit alle studies naar voren kwam dat een metro de betere oplossing was, koos Rotterdam voor een brug met een tram. Een dramatisch besluit. Als was gekozen voor een metro, dan zou daarmee het eerste deel van de voorgestelde ringlijn zijn gerealiseerd en was de eerste stap in de broodnodige uitbreiding van de metro gezet. Is dit nog recht te breien? Ja. Later dit jaar besluit de gemeente over de gedeeltelijke herziening van de Omgevingsvisie Rotterdam, met onder andere een voorkeur voor een oeververbinding en ov-verbinding. De optie voor een tunnel-met-metro kan open worden gehouden. Als de planstudie voor de oeververbinding over anderhalf jaar is afgerond, kan dan alsnog worden besloten te kiezen voor een tunnel met metro. Daarmee doen alle betrokken partijen recht aan hetgeen ze de kiezer hebben beloofd. J. van der Want Rotterdam
  3. Laksheid bij aanbesteding veer Rozenburg?
    LEZERSBRIEVEN

    Laksheid bij aanbeste­ding veer Rozenburg?

    Het is toch niet te geloven!? Niet alleen de laksheid van Bleu Amigo, maar ook van de provincie. Bij de aanbesteding van het veer Rozenburg had toch al moeten blijken dat Bleu Amigo te goedkoop was. Worden er geen voorcalculaties gemaakt door ingenieurs bij de provincie? Rekening houdend met onderhoudskosten, loonsverhogingen, complete afschrijving en vervanging? Een heel gebied is nu slecht bereikbaar voor langzaam verkeer deelnemers. En weet u wie het meeste de dupe zijn? De meest kwetsbaren uit Rozenburg die geen controlebezoek kunnen doen bij dependance St. Franciscus in Maassluis. De scholieren die in Maassluis en Brielle op school zitten. De pendelaars voor woon-werkverkeer, vaak op de fiets of scooter, met continu diensten. Nee, het wordt niet adequaat en duurzaam opgelost. Provincie, ga eens met langzaam verkeer deelnemers praten en ook met de mensen die gebruik maken van openbaar vervoer. Wij betalen nu veel meer en krijgen veel minder ervoor terug. Annemieke Puyt Maassluis