De Tamagotchi is terug met een kleurenscherm en bluetooth

Wie herinnert zich niet het elektronische pockethuisdiertje uit de jaren ‘90. Door spelletjes met het diertje te doen en het eten te geven hield je je Tamagotchi in leven, of niet. Nu is het razendpopulaire speeltje terug, met een flinke upgrade.

De Japanse speelgoedmaker Bandai gaat de Tamagotchi opnieuw op de markt brengen met een kleurenschermpje en bluetooth. Via een bluetooth-verbinding kan het apparaatje communiceren met een app op je telefoon. Verschillende Tamagotchi's kunnen met elkaar communiceren via infrarood. Via de verbinding kunnen de beestjes zelfs met elkaar spelen en trouwen. En anders dan de oude versie, kun je deze wel uitzetten zonder ‘dodelijke’ gevolgen.

Origineel uit 1997

De oorspronkelijke Tamagotchi kwam in 1997 uit. Het apparaatje had een monochroom schermpje en drie knoppen, die nu ook weer terug zijn. Eigenaren verzorgden het beestje van een eitje tot wasdom, waarna het spelletje was uitgespeeld als de Tamagotchi oud genoeg was om naar zijn thuisplaneet terug te keren. Wie zijn beestje echter te lang geen aandacht gaf, kon het verliezen. 

Tekst gaat verder onder foto

Volledig scherm
© Tweakers

App

De vernieuwde Tamagotchi, Tamagotchi On genaamd, komt uiteraard met een app. Via deze applicatie is het mogelijk om elektronische huisdiertjes van over de hele wereld te ontmoeten. 

Vanaf deze zomer is het speelgoed van Bandai te koop in de Verenigde Staten voor 60 dollar. Het is niet bekend of de nieuwe Tamagotchi uitkomt in Nederland. De originele Tamagotchi werd in 2017 wel opnieuw uitgebracht in beperkte oplage.

  1. Grap loopt uit de hand: 1,7 miljoen mensen willen aliens gaan zoeken op geheime basis Area 51

    Grap loopt uit de hand: 1,7 miljoen mensen willen aliens gaan zoeken op geheime basis Area 51

    Het is een Amerikaanse versie van Project X, maar dan in duizendvoud. Al 1,7 miljoen mensen hebben via Facebook aangegeven op te dagen als op 20 september het ultrageheime Area 51 - de plek in Nevada die de Amerikaanse luchtmacht gebruikt voor haar testen - wordt bestormd. En nog eens 1,3 miljoen mensen komen misschien, om nu eindelijk eens ‘die buitenaardse wezens te zien’ die daar verborgen worden gehouden. Budweiser sponsort het bier, maar de Amerikaanse luchtmacht is niet blij.