Volledig scherm
PREMIUM
Daniel Arends, Meer van hetzelfde. © Herman Poppelaars

Daniël Arends is hilarisch en wreed

RecensieDaniël Arends opent zijn nieuwe voorstelling met een Prelude van Chopin. Hij is smetteloos gekleed in rokkostuum - alleen het strikje ontbreekt. Hij oogt als een gezettere Wibi Soerjadi, wiens extatische lach hij meesterlijk imiteert.

Daniel Arends - Meer van hetzelfde (Deel 1)

    • Ster beoordeling
    • Ster beoordeling
    • Ster beoordeling
    • Ster beoordeling
    • Ster beoordeling
    Cabaret

Bij Arends kan zo’n begin zomaar de opmaat zijn tot een pianorecital. Micha Wertheim, een artistieke zielsverwant, bestond het ooit afwezig te zijn in zijn eigen voorstelling. Daniël Arends is, gelukkig, evenzeer onberekenbaar. Zo zet hij met de titel van zijn onemanshow zijn publiek pesterig op het verkeerde been. Zou Meer van hetzelfde (Deel 1) een ‘best of’ worden waarin de cabaretier uit zijn oeuvre put? Bij hem valt niets uit te sluiten.

Maar hoe grillig ook, zijn zevende solo is toch bovenal een écht cabaretprogramma. Als altijd ontbreekt een kabeldikke rode draad, maar die heeft Arends, meester in associaties, niet nodig om een van zijn beste afleveringen uit zijn loopbaan te maken.