Service

Regel eenvoudig alles rondom uw abonnement

Waar kunnen we u mee helpen?

Veelgestelde vragen

Wilt u uw abonnement wijzigen of opzeggen, dan verzoeken wij u dit uiterlijk 1 maand voor het einde van de abonnements- of actieperiode aan ons door te geven via deze pagina. Uw abonnement wordt dan aan het einde van de abonnements- of actieperiode omgezet of stopgezet.


Hebt u korter dan 14 dagen geleden een abonnement afgesloten? U kunt uw abonnement binnen 14 dagen na ontvangst van de eerste krant via dit formulier herroepen.

Hebt u geen krant of een verkeerde krant ontvangen, of mist u een bijlage? Onze excuses voor het ongemak. Uw bezorgmelding geeft u eenvoudig online door, via de Bezorgservice. U kunt ook telefonisch contact opnemen met onze bezorgservice via 088 - 0561 510. Onze computer met spraakherkenning helpt u binnen 1 minuut als u uw postcode en de datum van uw niet bezorgde krant inspreekt. 

U kunt uw krant alsnog digitaal lezen. Download hiervoor de app op uw smartphone of tablet of ga direct naar de digitale krant

Daarnaast ontvangt u op zaterdag binnen 30 minuten na uw melding een mail met een persoonlijke tegoedbon. Wanneer u de tegoedbon uitprint kunt u deze inwisselen voor de zaterdagkrant bij een van onze losse verkooppunten.

Hebt u nog vragen? Dan kunt u altijd even contact opnemen met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Klik op deze link om uw abonnement te koppelen aan uw account

Gaat u binnenkort op vakantie? Maak dan gebruik van onze vakantieservice.


Bezorging tijdelijk stopzetten

Klik op deze link om een onderbreking in de bezorging te regelen zodat u tijdens uw vakantie geen papieren krant thuis ontvangt.


Bezorging bij familie of vrienden.

Klik op deze link en ontvang de krant tijdelijk op een ander adres.


Voorwaarden vakantieservice

- U geeft de vakantieperiode uiterlijk 1 week voor vertrek aan ons door.

- U hebt een abonnement op de krant voor 6 dagen per week en u gaat langer dan 6 aaneengesloten dagen op vakantie.

- Uw vakantieperiode mag niet langer dan 90 dagen per kalenderjaar duren en niet korter dan 7 dagen.

- Wanneer u de krant laat bezorgen op een ander adres, dan kan dit alleen in het gebied waar de PZC bezorgd wordt. U ontvangt dan de editie van de PZC die verspreid wordt op dit tijdelijke adres.

- Hebt u een digitaal abonnement (zonder papieren krant), dan kunt u geen gebruik maken van onze vakantieservice.

- Hebt u een proefabonnement op de PZC, dan kunt u geen gebruik maken van onze vakantieservice.

- Tijdens uw vakantieperiode kunt u de PZC digitaal lezen en betaalt u het overeengekomen abonnementstarief.

- Op de vakantieservice zijn de abonnementsvoorwaarden van toepassing.

U kunt op de volgende manier controleren of u een account heeft.

Ga naar pzc.nl en klik rechtsboven op 'Inloggen'. Vul uw e-mailadres in. Wordt uw e-mailadres niet herkend? Dan krijgt u de melding ‘Het ziet er naar uit dat dit de eerste keer is dat u probeert in te loggen’, dan hebt u geen account met het nu gebruikte e-mailadres. Wanneer u wel een account hebt, krijgt u een mail waarmee u uw wachtwoord kunt wijzigen, om weer toegang te krijgen tot uw account.

U kunt met uw account op maximaal 5 apparaten tegelijk inloggen.

U vindt uw abonnementsnummer bij elke afschrijving van het abonnementsgeld in het rekeningoverzicht van uw bank. Het nummer staat ook in de bevestiging van uw abonnement. Deze hebt u gekregen bij de start van uw abonnement.

Kunt u uw abonnementsnummer niet vinden? Neem dan contact op met de Klantenservice via telefoonnummer 088-0139910. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur. We helpen u graag verder. 

Wilt u uw abonnement wijzigen of opzeggen, dan verzoeken wij u dit uiterlijk 1 maand voor het einde van de abonnements- of actieperiode aan ons door te geven via deze pagina. Uw abonnement wordt dan aan het einde van de abonnements- of actieperiode omgezet of stopgezet.


Hebt u korter dan 14 dagen geleden een abonnement afgesloten? U kunt uw abonnement binnen 14 dagen na ontvangst van de eerste krant via dit formulier herroepen.

Hebt u geen krant of een verkeerde krant ontvangen, of mist u een bijlage? Onze excuses voor het ongemak. Uw bezorgmelding geeft u eenvoudig online door, via de Bezorgservice. U kunt ook telefonisch contact opnemen met onze bezorgservice via 088 - 0561 510. Onze computer met spraakherkenning helpt u binnen 1 minuut als u uw postcode en de datum van uw niet bezorgde krant inspreekt. 

U kunt uw krant alsnog digitaal lezen. Download hiervoor de app op uw smartphone of tablet of ga direct naar de digitale krant

Daarnaast ontvangt u op zaterdag binnen 30 minuten na uw melding een mail met een persoonlijke tegoedbon. Wanneer u de tegoedbon uitprint kunt u deze inwisselen voor de zaterdagkrant bij een van onze losse verkooppunten.

Hebt u nog vragen? Dan kunt u altijd even contact opnemen met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Klik op deze link om uw abonnement te koppelen aan uw account

Gaat u binnenkort op vakantie? Maak dan gebruik van onze vakantieservice.


Bezorging tijdelijk stopzetten

Klik op deze link om een onderbreking in de bezorging te regelen zodat u tijdens uw vakantie geen papieren krant thuis ontvangt.


Bezorging bij familie of vrienden.

Klik op deze link en ontvang de krant tijdelijk op een ander adres.


Voorwaarden vakantieservice

- U geeft de vakantieperiode uiterlijk 1 week voor vertrek aan ons door.

- U hebt een abonnement op de krant voor 6 dagen per week en u gaat langer dan 6 aaneengesloten dagen op vakantie.

- Uw vakantieperiode mag niet langer dan 90 dagen per kalenderjaar duren en niet korter dan 7 dagen.

- Wanneer u de krant laat bezorgen op een ander adres, dan kan dit alleen in het gebied waar de PZC bezorgd wordt. U ontvangt dan de editie van de PZC die verspreid wordt op dit tijdelijke adres.

- Hebt u een digitaal abonnement (zonder papieren krant), dan kunt u geen gebruik maken van onze vakantieservice.

- Hebt u een proefabonnement op de PZC, dan kunt u geen gebruik maken van onze vakantieservice.

- Tijdens uw vakantieperiode kunt u de PZC digitaal lezen en betaalt u het overeengekomen abonnementstarief.

- Op de vakantieservice zijn de abonnementsvoorwaarden van toepassing.

U kunt op de volgende manier controleren of u een account heeft.

Ga naar pzc.nl en klik rechtsboven op 'Inloggen'. Vul uw e-mailadres in. Wordt uw e-mailadres niet herkend? Dan krijgt u de melding ‘Het ziet er naar uit dat dit de eerste keer is dat u probeert in te loggen’, dan hebt u geen account met het nu gebruikte e-mailadres. Wanneer u wel een account hebt, krijgt u een mail waarmee u uw wachtwoord kunt wijzigen, om weer toegang te krijgen tot uw account.

U kunt met uw account op maximaal 5 apparaten tegelijk inloggen.

U vindt uw abonnementsnummer bij elke afschrijving van het abonnementsgeld in het rekeningoverzicht van uw bank. Het nummer staat ook in de bevestiging van uw abonnement. Deze hebt u gekregen bij de start van uw abonnement.

Kunt u uw abonnementsnummer niet vinden? Neem dan contact op met de Klantenservice via telefoonnummer 088-0139910. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur. We helpen u graag verder. 

U kunt op de volgende manier controleren of u een account heeft.

Ga naar pzc.nl en klik rechtsboven op 'Inloggen'. Vul uw e-mailadres in. Wordt uw e-mailadres niet herkend? Dan krijgt u de melding ‘Het ziet er naar uit dat dit de eerste keer is dat u probeert in te loggen’, dan hebt u geen account met het nu gebruikte e-mailadres. Wanneer u wel een account hebt, krijgt u een mail waarmee u uw wachtwoord kunt wijzigen, om weer toegang te krijgen tot uw account.

Zodra u een abonnement heeft afgesloten kunt u een account aanmaken en beginnen met het lezen van de PZC via web of app. 

Hebt u al een abonnement maar nog geen account? Ga dan naar Account aanmaken en koppel direct uw abonnement. 

Voor het koppelen van uw account hebt u uw abonnementsnummer nodig. U vindt dit nummer bij elke afschrijving van het abonnementsgeld in het rekeningoverzicht van uw bank. Het nummer staat ook in de welkomstmail van uw abonnement. Deze hebt u gekregen bij de start van uw abonnement. 

Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Klik op deze link om het e-mailadres van uw account te wijzigen.

Klik op deze link om uw abonnement te koppelen aan uw account

Wordt uw abonnementsnummer niet geaccepteerd?

Hebt u net een abonnement afgesloten? Dan kan het zijn dat uw abonnementsnummer nog niet actief is. Het kan ook zijn dat uw abonnementsnummer niet meer geldig is (als u al lang abonnee bij ons bent) of een fout bevat. Het abonnementsnummer vindt u op elke afschrijving in het rekeningoverzicht van uw bank. En het nummer staat ook in de e-mailbevestiging die u hebt gekregen bij de start van uw abonnement. 

 

Wordt uw postcode niet geaccepteerd?

Vul uw postcode in zonder spatie tussen de cijfers en de letters. Hebt u een volledig digitaal abonnement? Dan is uw postcode niet bij ons bekend. In dat geval kunt u de postcode 0000AA invullen. Worden uw gegevens nog steeds niet geaccepteerd? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder..

Ga naar pzc.nl en klik rechtsboven op het account icoon. Wanneer u nog niet ingelogd bent dient u dat eerst te doen en daarna klikt u nogmaals op het account-icoon. Klik vervolgens op het tabblad 'Account', kies 'Wachtwoord wijzigen' en volg de instructies.

Lukt het niet om uw wachtwoord te wijzigen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Klik op deze link om u in- en uit te schrijven voor nieuwsbrieven.

Ga naar pzc.nl klik rechtsboven op 'Service' en kies 'Inloggen'. Rechts onderaan kunt u klikken op 'Wachtwoord vergeten?'. De link die u via e-mail ontvangt in uw inbox dient binnen een uur geactiveerd te worden. U kunt direct zelf een nieuw wachtwoord instellen en bevestigen.

 

Lukt dit niet? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De PZC is onderdeel van DPG Media. DPG Media maakt gebruik van de nieuwste beveiligingstechnieken. Daarbij is er ook altijd sprake van een beveiligde verbinding als u gebruikt maakt van uw DPG Media account. Meer details vindt u in onze gebruikersvoorwaarden en privacy statement.


Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Dit betekent dat uw abonnementsnummer is gekoppeld aan een account met een ander e-mailadres. Log uit, en log opnieuw in met het e-mailadres van uw account.

Weet u niet meer welk e-mailadres bij uw account hoort of is het e-mailadres niet meer actief? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Ga in de app naar ‘Menu’ en klik op instellingen (het icoontje van een tandwieltje rechtsboven). Selecteer vervolgens welk type pushberichten (notificaties) u wilt ontvangen via de schuifjes die erachter staan.


Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U kunt de PZC op verschillende manieren lezen, op papier en digitaal, of een combinatie van beide. Hieronder een overzicht van de verschillende abonnementsvormen:


PZC Compleet

Zes dagen per week de papieren krant + de digitale krant, onbeperkt toegang tot alle Premiumartikelen en Topics

PZC Langweekend

Elke vrijdag, zaterdag en maandag de papieren krant + alle dagen de digitale krant, onbeperkt toegang tot alle Premiumartikelen en Topics

PZC Weekend

Elke zaterdag de papieren krant + alle dagen de digitale krant, onbeperkt toegang tot alle Premiumartikelen en Topics

PZC Digitaal

Zes dagen per week de digitale krant + onbeperkt toegang tot alle Premiumartikelen en Topics

PZC Zaterdag

Elke zaterdag de papieren krant

PZC Basis

Onbeperkt toegang tot alle Premiumartikelen en Topics


Bekijk de standaardtarieven hier.


U kunt hier een abonnement afsluiten tegen een aantrekkelijk introductietarief. Dit geldt voor nieuwe abonnees die de afgelopen zes maanden geen abonnement hebben gehad. 

Of neem contact op met de Klantenservice voor advies via telefoonnummer 088-0139910. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur. We helpen u graag verder.

U kunt hier een abonnement afsluiten tegen een aantrekkelijk introductietarief. Dit geldt voor nieuwe abonnees die de afgelopen zes maanden geen abonnement hebben gehad. 

Hebt u korter dan zes maanden geleden een abonnement gehad en wilt u zich weer abonneren? Neem dan contact op met de Klantenservice voor advies via telefoonnummer 088-0139910. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur. We helpen u graag verder.

U ontvangt per mail een bevestiging van uw aanvraag met daarin de startdatum van uw abonnement.  

Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U vindt uw abonnementsnummer bij elke afschrijving van het abonnementsgeld in het rekeningoverzicht van uw bank. Het nummer staat ook in de bevestiging van uw abonnement. Deze hebt u gekregen bij de start van uw abonnement.

Kunt u uw abonnementsnummer niet vinden? Neem dan contact op met de Klantenservice via telefoonnummer 088-0139910. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur. We helpen u graag verder. 

Voor een tijdige verwerking van uw aanvraag geeft u uw adreswijziging minimaal een week van te voren eenvoudig online door, via de Verhuisservice. Direct na uw melding ontvangt u per mail een bevestiging.

Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Wilt u uw abonnement wijzigen of opzeggen, dan verzoeken wij u dit uiterlijk 1 maand voor het einde van de abonnements- of actieperiode aan ons door te geven via deze pagina. Uw abonnement wordt dan aan het einde van de abonnements- of actieperiode omgezet of stopgezet.


Hebt u korter dan 14 dagen geleden een abonnement afgesloten? U kunt uw abonnement binnen 14 dagen na ontvangst van de eerste krant via dit formulier herroepen.

Er zijn enkele verschillen tussen de abonnementsvormen voor iOS (Apple) en Android apparaten:

iOS:

Op uw Apple-apparaat sluit u een Digitaal Basis abonnement af via de App Store. Dit abonnement biedt onbeperkt toegang tot alle artikelen in de nieuwsapp en op pzc.nl. Het abonnement wordt elke maand automatisch verlengd en is maandelijks opzegbaar.

Als u een abonnement afsluit via de App Store is het aanmaken van een account niet verplicht, maar wel sterk aan te raden. Wanneer u een account aanmaakt krijgt u toegang tot alle digitale producten van de PZC. Zonder account hebt u alleen toegang in de app op uw Apple-apparaat.

U kunt ook rechtstreeks bij de PZC een Digitaal Basis abonnement afsluiten. Hiermee krijgt u dezelfde onbeperkte toegang, tegen een lagere prijs.

Hebt u nog vragen over uw PZC abonnement via de App Store? Neem dan contact op met Apple via 0800-0201581 of www.apple.com/nl. Zij helpen u graag verder. Hebt u vragen over uw de PZC Digitaal Basis abonnement? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij staan u graag te woord.


Android:

Op uw Android-apparaat kunt u kiezen voor een Digitaal Basis of Digitaal abonnement. Digitaal Basis geeft onbeperkt toegang tot alle artikelen op pzc.nl en in de nieuwsapp. Het Digitaal abonnement geeft u daarnaast ook toegang tot de digitale krant (pdf-versie) en Topics. Beide abonnementen zijn maandelijks opzegbaar.

Als u zich wilt abonneren vanaf uw Android-apparaat, dan is het noodzakelijk om een account aan te maken. Direct nadat u uw abonnement hebt afgesloten kunt u een account aanmaken. U hebt dit account nodig om in te loggen in de app en toegang te krijgen tot alle artikelen. Een overzicht van al onze abonnementen vindt u hier. Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

In de digitale krant zijn alle regio-edities beschikbaar. Alle abonnementen, m.u.v. Digitaal Basis, hebben toegang tot de digitale krant.

Ook is het mogelijk om een papieren editie te ontvangen uit een andere regio dan waar u woont. Dit kan echter alleen via de post. Dat betekent dat u uw krant minimaal een dag later ontvangt en u betaalt verzendkosten. Deze kosten worden automatisch meegenomen in uw abonnementsprijs. Kiest u voor deze optie dan is uw abonnementsprijs dus hoger dan het reguliere tarief. U kunt contact hierover opnemen met onze Klantenservice via 088-0139910. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 9.00-17.00 uur.

Uw abonnementsgeld wordt maandelijks afgeschreven. De ingangsdatum van uw abonnement is automatisch ook de datum dat het abonnementsgeld de eerste keer wordt afgeschreven. Stel uw abonnement gaat in op de 15e van de maand, dan wordt uw abonnementsgeld op deze dag afgeschreven en een maand later weer op de 15e*. De incassering in 2021 vindt plaats in week 4, 8, 13, 17, 21, 25, 30, 34, 39, 43, 47. De exacte datum vindt u terug op uw afschrift. De betaling vindt altijd plaats aan het einde van de maandelijkse periode en betreft een vooruitbetaling van de volgende maand. Dezelfde werkwijze wordt ook gehanteerd als u per kwartaal of per jaar betaald.

*Wordt uw krant gecompenseerd? Bijvoorbeeld vanwege een bezorgklacht. Dan schuift de betaaltermijn op met het aantal dagen dat u gecompenseerd wordt. 

Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Dat kan, als u uw abonnementsgeld per kwartaal, halfjaar of jaar betaalt. Hebt u een actie-abonnement, dan betaalt u maandelijks. Deze betalingen bieden we alleen aan per automatische incasso. De meest eenvoudige en voordelige wijze van betaling is om de PZC toestemming te geven uw abonnementsgeld automatisch te laten incasseren. Dit is volledig veilig. Mocht u het niet eens zijn met een afschrijving, dan kunt u deze laten terugboeken door binnen acht weken contact op te nemen met uw bank.

Kiest u voor automatische incasso, dan ontvangt u bovendien korting op uw abonnementstarief.

Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

In de digitale krant zijn alle regio-edities beschikbaar. Alle abonnementen, m.u.v. Digitaal Basis, hebben toegang tot de digitale krant.

Ook is het mogelijk om een papieren editie te ontvangen uit een andere regio dan waar u woont. Dit kan echter alleen via de post. Dat betekent dat u uw krant minimaal een dag later ontvangt en u betaalt verzendkosten. Deze kosten worden automatisch meegenomen in uw abonnementsprijs. Kiest u voor deze optie dan is uw abonnementsprijs dus hoger dan het reguliere tarief. U kunt contact hierover opnemen met onze Klantenservice via 088-0139910. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 9.00-17.00 uur.

Voor een tijdige verwerking van uw aanvraag geeft u uw adreswijziging minimaal een week van te voren eenvoudig online door, via de Verhuisservice. Direct na uw melding ontvangt u per mail een bevestiging.

Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De PZC wordt op maandag tot en met vrijdag voor 07.00 uur bezorgd en op zaterdag voor 08.00 uur. 

Hebt u geen krant of een verkeerde krant ontvangen, of mist u een bijlage? Onze excuses voor het ongemak. Uw bezorgmelding geeft u eenvoudig online door, via de Bezorgservice. U kunt ook telefonisch contact opnemen met onze bezorgservice via 088 - 0561 510. Onze computer met spraakherkenning helpt u binnen 1 minuut als u uw postcode en de datum van uw niet bezorgde krant inspreekt. 

U kunt uw krant alsnog digitaal lezen. Download hiervoor de app op uw smartphone of tablet of ga direct naar de digitale krant

Daarnaast ontvangt u op zaterdag binnen 30 minuten na uw melding een mail met een persoonlijke tegoedbon. Wanneer u de tegoedbon uitprint kunt u deze inwisselen voor de zaterdagkrant bij een van onze losse verkooppunten.

Hebt u nog vragen? Dan kunt u altijd even contact opnemen met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Dat uw krant goed bezorgd wordt, heeft voor ons de hoogste prioriteit. Maar soms gaat er toch iets mis. Wij doen er dan alles aan om dit zo snel mogelijk voor u op te lossen. 

Wanneer u een bezorgklacht aan ons meldt, geven wij dit meteen door aan onze distributie-afdeling. De bezorger van uw krant ziet deze klacht direct op zijn bezorglijst. Hierdoor zijn de meeste problemen de volgende dag weer verholpen. Blijft u klachten houden? Dan onderzoeken we wat er aan de hand is bij u in de buurt en hoe we de problemen zo snel mogelijk kunnen oplossen. Daarna zal u gebeld worden door onze Bezorgservice om te informeren of de bezorging is verbeterd.

Wat een vervelende situatie. We begrijpen dat u zo snel mogelijk hiermee geholpen wilt worden. Om uw schademelding of ongeval zo goed mogelijk te behandelen, kunt u het beste direct telefonisch contact opnemen met onze Klantenservice via 088-0139910.

Gaat u binnenkort op vakantie? Maak dan gebruik van onze vakantieservice.


Bezorging tijdelijk stopzetten

Klik op deze link om een onderbreking in de bezorging te regelen zodat u tijdens uw vakantie geen papieren krant thuis ontvangt.


Bezorging bij familie of vrienden.

Klik op deze link en ontvang de krant tijdelijk op een ander adres.


Voorwaarden vakantieservice

- U geeft de vakantieperiode uiterlijk 1 week voor vertrek aan ons door.

- U hebt een abonnement op de krant voor 6 dagen per week en u gaat langer dan 6 aaneengesloten dagen op vakantie.

- Uw vakantieperiode mag niet langer dan 90 dagen per kalenderjaar duren en niet korter dan 7 dagen.

- Wanneer u de krant laat bezorgen op een ander adres, dan kan dit alleen in het gebied waar de PZC bezorgd wordt. U ontvangt dan de editie van de PZC die verspreid wordt op dit tijdelijke adres.

- Hebt u een digitaal abonnement (zonder papieren krant), dan kunt u geen gebruik maken van onze vakantieservice.

- Hebt u een proefabonnement op de PZC, dan kunt u geen gebruik maken van onze vakantieservice.

- Tijdens uw vakantieperiode kunt u de PZC digitaal lezen en betaalt u het overeengekomen abonnementstarief.

- Op de vakantieservice zijn de abonnementsvoorwaarden van toepassing.

Op verzoek van diverse camping-, vakantiepark- en hoteleigenaren is de vakantie bezorgservice op deze locaties niet meer mogelijk. De eigenaren kunnen helaas niet garant staan voor een juiste levering van uw krant op een locatie waar veel vakantiebezoekers zijn. U kunt uw krant natuurlijk wel gewoon online blijven lezen.

Ga naar de App Store (iOS) of naar Google Play Store (Android) en zoek op de PZC.

Download de app ‘PZC nieuws' (App store) of ‘PZC - Nieuws, Sport, Regio & Entertainment' (Google Play) en open deze.

Tik op 'menu' en vervolgens op het account icoon (linksbovenaan).

Hier kunt u inloggen met uw account of een account aanmaken. Alleen abonnees hebben toegang tot de Premiumartikelen in de app.

Onderaan kunt u navigeren naar de verschillende mogelijkheden binnen de app.


Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U kunt de PZC digitaal lezen via:

PZC.nl

PZC Nieuwsapp

PZC Digitale krant

PZC Nieuwsbrieven

Topics


Het is afhankelijk van uw abonnementsvorm wat u wel of niet digitaal kunt lezen.


Wilt u kennismaken met de PZC? Klik dan hier voor een abonnement ter introductie.

Ja, de digitale krant is niet regiogebonden, u hebt digitale toegang tot alle edities van de PZC. In de app tikt u op 'Kiosk' en daarna op ‘Kies uw editie’.

Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U vindt uw abonnementsnummer bij elke afschrijving van het abonnementsgeld in het rekeningoverzicht van uw bank. Het nummer staat ook in de bevestiging van uw abonnement. Deze hebt u gekregen bij de start van uw abonnement.

Kunt u uw abonnementsnummer niet vinden? Neem dan contact op met de Klantenservice via telefoonnummer 088-0139910. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur. We helpen u graag verder. 

Bezoekers van onze site krijgen eenmalig, via een pop-up, de vraag of de PZC meldingen mag weergeven. U kunt dan klikken op 'toestaan' of 'blokkeren'. Als u op 'toestaan' heeft geklikt, ontvangt u nieuwsmeldingen van de PZC redactie wanneer u online bent. Deze meldingen worden ook wel notificaties of pushberichten genoemd.

U kunt de puzzel printen en invullen, het is niet mogelijk om de puzzel direct in de digitale krant te maken. We hebben een speciale omgeving voor puzzelliefhebbers op PZC Fun. Hier kunt u online allerlei puzzels maken. Of kies 'Fun' in het menu van de nieuwsapp.

U vindt alle print- en online-artikelen van alle Nederlandse en Belgische kranten van DPG Media terug op Topics. Het omvat, naast de PZC, de volgende titels:

  • De Volkskrant
  • Het Parool
  • Trouw
  • AD
  • Het Laatste Nieuws (BE)
  • De Morgen (BE)
  • BN DeStem
  • De Gelderlander
  • De Stentor
  • Eindhovens Dagblad
  • Brabants Dagblad
  • Tubantia

De artikelen verschijnen op Topics zo goed als tegelijkertijd met het online nieuws op de websites. In de loop van de nacht verschijnen de artikelen van de ochtendkranten op Topics, ’s middags worden de artikelen van de middagkranten op Topics gepubliceerd.

Het slotje betekent dat de krant volledig gedownload is. U kunt op het slotje tikken waardoor het slotje sluit. Dit zal ervoor zorgen dat de krant niet automatisch verwijderd wordt.

Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Alle uitleg over Goal Alert vindt u hier.

De digitale krant wordt van maandag t/m zaterdag om 6.00 uur gepubliceerd.

Android:

Handmatig: Tik op de drie onder elkaar geplaatste streepjes linksboven om het Instellingenmenu te openen. Tik op ‘Mijn kranten’. Tik op de drie onder elkaar geplaatste puntjes rechtsboven. Tik op ‘Selecteren’ of op ‘Alles selecteren’. Dan verschijnt het prullenmand-icoon rechts bovenaan. Tik daarop.

Automatisch: Tik op de drie onder elkaar geplaatste streepjes linksboven om het Instellingenmenu te openen. Tik op ‘Service’. Tik op ‘Verwijder publicaties automatisch’. Kies daar wanneer u de kranten automatisch wilt laten verwijderen: nooit, na 1, 3, 7 dagen, na 2 weken of een maand.

iOS:

Handmatig: Ga naar 'Mijn kranten' in de navigatiebalk en tik op 'Bewerken'. Vink de kranten aan die u wilt verwijderen en tik op het prullenbak-icoon.

Automatisch: Ga naar 'Mijn kranten' in de navigatiebalk en tik op het prullenbak-icoon met pijlen. Kies nu wanneer u de kranten automatisch wilt laten verwijderen: nooit, na 1, 3, 7 dagen, na 2 weken of een maand.


Android:

  • Ga naar de Google Play Store en zoek op 'De PZC ’.
  • Download de app ‘De PZC - digitale krant’.
  • Open de app en tik op het menu (drie streepjes) linksboven.
  • Tik op ‘Aanmelden’ en log in met uw De PZC account.
  • Tik op de 'Kiosk' en selecteer de krant die u wilt downloaden, deze is daarna terug te vinden onder 'Mijn kranten'. Eenmaal gedownload kunt u de krant ook zonder internetverbinding lezen.
  • Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

 

iOS:

  • Ga naar de App Store en zoek op 'De PZC'.
  • Download de app 'De PZC.
  • Open de app en tik op ‘Inloggen’ in de navigatiebalk.
  • Vul het e-mailadres en wachtwoord van uw account in en tik op ‘Inloggen’.
  • Tik op de 'Kiosk' en selecteer de krant die u wilt downloaden, deze is daarna terug te vinden onder 'Mijn kranten'. Eenmaal gedownload kunt u de krant ook zonder internetverbinding lezen.
  • Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met Apple via 0800 - 0201581. Zij helpen u graag verder.

Klik op deze link om uw abonnement te koppelen aan uw account

De app is ontworpen en gebouwd voor gebruik op uw smartphone. Op een Android tablet of iPad zal hij waarschijnlijk wel werken, maar voor een volledige ervaring op een tablet raden we aan de website pzc.nl te gebruiken.

Swipe naar de Regio (2de blok in de kubus) of tik op menu en kies dan 'Regio'. Tik opnieuw op menu en kies onderaan '+ Toevoegen'. Selecteer nu uw gewenste regio, u kunt maximaal 4 regio's selecteren. 

Wilt u een regio verwijderen uit uw selectie? Ga naar 'Regio'. Selecteer in het menu onderaan de regio die u wenst te verwijderen. Klik bovenaan het scherm de naam van de geselecteerde regio aan. Gebruik nu het prullenbak icoon om deze regio te verwijderen.

Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Topics is een online nieuwsplatform. Met Topics leest u het nieuws uit 13 toonaangevende kranten en kunt u eenvoudig alles volgen over die onderwerpen die u het meest interesseren.

Topics is exclusief voor abonnees van de aangesloten kranten, waaronder de PZC. Het is afhankelijk van uw abonnementsvorm of u Topics kunt gebruiken.

Om toegang te krijgen tot Topics gebruikt u dezelfde inloggegevens als die van de PZC. Uw abonnement dient gekoppeld te zijn aan uw account.

Ga naar topics.nl.

Premiumartikelen zijn artikelen waarmee de PZC zich onderscheidt, zoals achtergrondverhalen, interviews en natuurlijk de columns. Maar ook artikelen met praktische tips, waar u echt iets aan heeft. Het zijn originele verhalen waar we trots op zijn en die we graag exclusief met onze abonnees delen. U herkent deze speciale artikelen aan het gele label met het label Premium.


U kunt met uw account op maximaal 5 apparaten tegelijk inloggen.

Open uw account en controleer of uw abonnement aan uw account gekoppeld is.

U kunt uw abonnement aan uw account koppelen door uw abonnementsnummer toe te voegen in uw account. Het abonnementsnummer vindt u in de bevestiging van uw abonnement. Deze hebt u van ons ontvangen bij de start van uw abonnement. Uw abonnementsnummer (klantnummer) staat ook bij elke afschrijving van uw bankrekening.

Is uw abonnement al gekoppeld maar krijgt u toch geen toegang? Het is mogelijk dat de oude gegevens nog worden gebruikt door een instelling op uw computer. U kunt het beste uw cookies verwijderen en opnieuw inloggen.


Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Op elk willekeurig moment kunt u de meldingen (notificaties) uitschakelen in de instellingen van uw internetbrowser. Hieronder leggen we uit hoe u dit in drie verschillende browsers kunt doen. 

In Chrome klikt u op de menu-knop (de drie puntjes onder elkaar rechtsboven in de hoek van de browser). Vervolgens selecteert u Instellingen, klikt u op Geavanceerd en vervolgens op Privacy en beveiliging. Ga naar Site instellingen en tenslotte naar Meldingen. U kunt nieuwsmeldingen hier uitschakelen.

In Explorer klikt u op de menu-knop (de drie puntjes naast elkaar rechtsboven in de hoek van de browser). Vervolgens selecteert u Instellingen, klikt u op Geavanceerd en hier kiest u voor Machtigingen beheren. U kunt nieuwsmeldingen hier uitschakelen.

In Firefox klikt u achtereenvolgens op menu, opties en inhoud om de notificaties te kunnen beheren.

U kunt de meldingen ook uitschakelen via de instellingen van Windows. Klik hiervoor met de rechtermuisknop op Start (in de linkeronderhoek van uw scherm). Kies Instellingen en ga naar Meldingen en acties.

Om de digitale krant te kunnen downloaden hebt u een internetverbinding nodig. Wanneer u geen wifi verbinding hebt, betaalt u het datatarief van uw telecomprovider. De meeste mensen hebben een telecom-abonnement met een databundel. Let op: In het buitenland zijn deze kosten mogelijk hoger dan in Nederland. Check dit bij uw telecomprovider. 

Eenmaal gedownload kunt u de digitale krant op een later tijdstip ook zonder internetverbinding lezen.

Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Als u bent ingelogd op de Topics website kunt u zich in- of uitschrijven voor de nieuwsbrief. U klikt dan in het menu op uw naam, vervolgens op ‘Account’ en tenslotte op ‘E-mail’. Door het schuifje te verplaatsen kunt u zich in- of uitschrijven. Gebruikers van Topics ontvangen automatisch dagelijks een nieuwsbrief. U kunt zich uitschrijven voor de nieuwsbrief via de afmeldlink onderaan elke nieuwsbrief.

De PZC nieuwsapp heeft vijf schermen: Nieuws, Regio, Video, Fun en Topics. Dankzij het handige draaimechanisme wisselt u gemakkelijk tussen de verschillende schermen. In deze uitlegvideo ziet u hoe de app werkt.

Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U kunt Topics lezen via de site Topics. Of u kunt de app downloaden voor op uw tablet of smartphone. U vindt de Topics-app in de App Store en in de Google Play Store.

Voor meer vragen over de verkoop van onze kranten kunt u contact opnemen met ons Klant Contact Center van de afdeling Losse Verkoop. Bel 010 – 406 6400 of ga voor meer informatie naar dpglosseverkoop.nl.

Onze openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag 08.00-17.00 uur en zaterdags 08.00-12.00 uur.

Staat uw vraag niet bij de veelgestelde vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.


Hebt u een vraag of idee over de inhoud van de krant of een andere tip voor de redactie? Mail ons op redactie@pzc.nl.


Hebt u een andere vraag? Neem dan contact op met Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De PZC is onderdeel van DPG Media. De advertentiemogelijkheden in de media van DPG Media combineren de sterke eigenschappen en het specifieke bereik van onze merken met de communicatiedoelstellingen van adverteerders. Met een portfolio van meer dan 140 merken en vele producten heeft DPG Media alles in huis om een boodschap succesvol over te brengen. Wij bieden crossmediale oplossingen met bereik over heel Nederland tot aan een specifieke postcode.

Ga naar dpgmedia.nl/adverteren voor meer informatie.

De PZC heeft 4 regio-edities:

  • Bevelanden - Tholen
  • Schouwen - Duiveland
  • Walcheren
  • Zeeuws - Vlaanderen


Komt u er even niet uit?

Wij helpen u graag!