Met de jaarlijkse Havendagen laat Zierikzee zich van z'n beste kant zien.
Volledig scherm
PREMIUM
Met de jaarlijkse Havendagen laat Zierikzee zich van z'n beste kant zien. © Dirk Jan Gjeltema

Schouwen-Duiveland steekt tonnen in vage imagocampagnes en ziet daar te weinig van terug

ZIERIKZEE - Dik acht ton heeft de gemeente de afgelopen zes jaar uitgegeven aan promotie van Schouwen-Duiveland. En wat heeft dat opgeleverd, wil je dan weten aan het eind van de rit? Bar weinig, is de algehele conclusie in het evaluatierapport.

Onder de noemer Eilandmarketing werden van 2013 tot en met 2018 uiteenlopende projecten en campagnes bedacht om de naamsbekendheid van Schouwen-Duiveland te vergroten. Die inspanningen zouden niet alleen meer bezoekers naar het eiland moeten trekken. Het was vooral ook bedoeld om nieuwe bedrijven en inwoners te lokken. Met name op dat belangrijke front heeft de gemeentelijke promotiemachine gefaald, erkennen burgemeester en wethouders.