Volledig scherm
De Mol in Zierikzee © Dirk Jan Gjeltema

Ondernemend Zierikzee opent aanval op concurrentie in omliggende winkelgebieden

ZIERIKZEE - De ondernemers in de binnenstad van Zierikzee gaan frontaal in de aanval om klanten weg te roven uit Middelharnis en Goes. Met een doorlopende reclamecampagne in kranten en sociale media wordt de nadruk gevestigd op de bijzondere monumentale sfeer in het winkelhart.

,,Zierikzee moet weer te zien zijn. Er moet meer reuring komen", aldus campagneleider Steven Schravesande van ondernemersvereniging InZzee. Vandaag komt de nieuwe site inzierikzee.nl in de lucht, die moet uitgroeien tot etalage van alles wat ondernemend Zierikzee heeft te bieden.

In de campagne worden onder meer typische Zeeuwse producten voor het voetlicht gebracht en gekoppeld aan zaken waar die te krijgen zijn. Schravesande toont een pittoresk plaatje van 't Vrijpoortje waar een kort verhaal bij staat over de achtergrond van de Zeeuwse knop, te koop bij de plaatselijke juwelier. ,,Of een verhaal over de mosselen, die je vervolgens kunt eten bij De Banjaard. Zo kunnen we nog wel even doorgaan.”

InZzee beperkt zich niet tot de lokale platforms, maar slaat onder meer ook actief op de trom op Goeree-Overflakkee. Schravesande: ,,D'n Diek in Middelharnis wordt de laatste tijd steeds saaier, hoor je. We willen de mensen die daar winkelen naar Zierikzee lokken. En dat geldt ook voor onze eigen inwoners die nu naar Goes gaan. Die moeten we zien terug te halen.”

In alle campagne-uitingen van InZzee volgend jaar wordt ook consequent de aandacht gevestigd op het feit dat Zierikzee in 2019 viert dat het 800 jaar geleden stadsrechten verkreeg. De ondernemersvereniging draagt ook financieel bij aan de Middeleeuwse festiviteiten op 11 mei. In totaal trekt de ondernemersvereniging volgend jaar 35.000 euro uit voor nieuwe en bestaande evenementen in de binnenstad.

Lees verder onder de foto. 

Volledig scherm
De Middeleeuwse taferelen in het centrum van Zierikzee de afgelopen drie jaar waren een opwarmertje in aanloop naar het grote feest in 2019 en 2020. © Marieke Mandemaker

Een jaar na de tumultueus verlopen ledenvergadering waren de vertegenwoordigende middenstanders donderdagavond opvallend eensgezind. Het grotendeels vernieuwde bestuur onder leiding van Luit Ezinga heeft de kussens  de afgelopen maanden flink opgeschud. Eén van de kritiekpunten die de algemene ledenvergadering een jaar geleden rond deze tijd deed ontploffen, was het gebrek aan concrete plannen en activiteiten die het centrum van Zierikzee aantrekkelijker moeten maken voor publiek. Van de 60.000 euro die de ondernemers en gemeente (25.000) met elkaar hadden opgebracht aan contributie, was slechts de helft daadwerkelijk ingezet. Volgend jaar gaat die pot nagenoeg leeg, spiegelde Ezinga de winkeliers voor. ,,Ik hoop dat dit een goede flow geeft, zodat iedereen kan zien dat InZzee op de goede weg zit.”

PZC gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement