Volledig scherm
© Getty Images/iStockphoto

Campagne voor wonen op
Schouwen-Duiveland scoort het best

ZIERIKZEE ,,Het kan altijd beter, maar in eerste instantie zijn we tevreden", reageert burgemeester Gerard Rabelink. De gemeente voerde vorig jaar drie advertentiecampagnes op internet, waarvan die voor wonen het best scoorde.

Deze advertenties op onder andere Buienradar, Youtube en Marktplaats werden 9.245.284 keer bekeken. Dat leverde ruim 32.000 bezoekjes aan de website 'Ik heb een band met Schouwen-Duiveland' op.  Daarna gingen bijna 14.500 mensen nog verder op zoek naar informatie over wonen op Schouwen.

Het resultaat van de toeristische campagne viel wat tegen.  Bijna 4.8 miljoen kijkers klikten 17.760 keer op de advertenties. Mensen gingen daarna 6826 keer zelfstandig verder op zoek (actie )naar een vakantie op Schouwen.  Het mediabureau had de gemeente ruim 7300 acties beloofd. Het resultaat is dan wel minder, maar nog altijd elf procent meer dan vorig jaar. 

De campagne voor werken op Schouwen is een moeilijke, concludeert bureau Media Outfit. ,,Vooral door het ontbreken van een eilandelijke vacaturebank." Niettemin leverde de campagne 7638 mensen op die op zoek gingen naar een baan. Een kwart daarvan komt uit België. De advertenties werden 8.2 miljoen keer bekeken. 

Dit jaar brengt de gemeente de verblijfscampagne onder bij de VVV Zeeland die nu ook aan online-marketing doet.  De werken-campagne wordt gestopt. Wel wordt in de woonadvertenties ook reclame gemaakt voor werken. De kosten bedragen 35.000 euro. Dit is het laatste jaar van de campagne 'Ik heb een band met'.

PZC gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement