Jaap Hoogenhout (79), wiens bijnaam Japie Spido luidt omdat hij jarenlang de scepter zwaaide over het gelijknamige Rotterdamse rondvaartbedrijf, maakte de tongen los met zijn opvallende danspasjes.
Volledig scherm
Jaap Hoogenhout (79), wiens bijnaam Japie Spido luidt omdat hij jarenlang de scepter zwaaide over het gelijknamige Rotterdamse rondvaartbedrijf, maakte de tongen los met zijn opvallende danspasjes. © RTL

Ruim 875.000 kijkers zien ‘Japie Spido’ in finale All Together Now

De laatste aflevering van de zangshow All Together Now heeft gisteravond dik 875.000 kijkers getrokken. Jaap Hoogenhout (79), wiens bijnaam Japie Spido luidt omdat hij jarenlang de scepter zwaaide over het gelijknamige Rotterdamse rondvaartbedrijf, maakte de tongen los met zijn opvallende danspasjes. Hij wist desondanks niet te winnen.

De laatste aflevering van het tweede seizoen van het RTL4-programma staat op de negende plek in de lijst van best bekeken programma’s gisteravond, zo blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De grote winnares van de avond was de blonde Sera, die met haar stem de honderd juryleden omver wist te blazen. Ze nam het in de finale niet alleen op tegen Hoogenhout, maar ook tegen Miss Omayra.

Oudere Rotterdammers kennen Hoogenhout misschien nog uit zijn tijd bij de Spido. Hij kwam in 1960 na drie mislukte HBS-jaren als jongste verkoper in dienst bij de Rotterdamse rondvaartrederij Spido. Hij wist zich al snel op te werken tot dé marketingman van het bedrijf. In 2000 zwaaide hij af om daarna een carrière als zanger te beginnen. 

Uitdaging

Er waren gisteravond meer markante persoonlijkheden te zien in de zangshow. Zo maakten de Show Sisters hun entree in kleurrijke jurken, maar ging ook voormalig LA The Voices-zanger Remko Harms de uitdaging aan. Hoewel hij in eerste instantie genoeg punten scoorde om plaats te nemen in de top 3, moest hij later toch afzwaaien nadat een andere kandidaat beter in de smaak viel bij de honderd muziekkenners.

Op Wie is de Mol? stemden gisteravond ruim 2,3 miljoen kijkers af. Molloot Gudo Tienhooven deelt in zijn gloednieuwe Gudo Graaft zijn bevindingen over het hitprogramma. Andere programma’s die het goed deden waren Wie ben ik (846.000) en Hoogvliegers (719.000). Naar het Achtuurjournaal keken 1.921.000 mensen.