Bij het intrillen van damwanden voor de A16 Rotterdam wordt een geluidschermen ingezet. Een nieuwe vinding - een driezijdig vouwgordijn - leek kansrijk maar bleek toch nog niet geschikt voor het werk in de Rotterdamse Noordrand.
Volledig scherm
PREMIUM
Bij het intrillen van damwanden voor de A16 Rotterdam wordt een geluidschermen ingezet. Een nieuwe vinding - een driezijdig vouwgordijn - leek kansrijk maar bleek toch nog niet geschikt voor het werk in de Rotterdamse Noordrand. © Jan Kok | Boomerang Fotografie

Mooi bedacht, maar werken doet vouwgordijn tegen bouwlawaai A16 niet

Het had de veelbesproken herrie bij de aanleg van rijksweg A16 Rotterdam moeten beperken, een nieuw type geluidscherm. Maar de innovatieve vinding - een driezijdig vouwgordijn - kan nog niet worden gebruikt bij de bouw van de nieuwe autoroute, zo heeft Rijkswaterstaat laten weten.

  1. Bruggen van dit bedrijf zijn wereldwijde hit: ‘Allemaal van kunststof, want staal en beton zijn passé’
    PREMIUM

    Bruggen van dit bedrijf zijn wereldwij­de hit: ‘Allemaal van kunststof, want staal en beton zijn passé’

    FiberCore Europe heeft de potentie uit te groeien tot een multinational. En dat allemaal dankzij InfraCore. Een innovatief kunststof bouwmateriaal dat de laatste jaren flink aan populariteit wint. IJzersterk en duurzaam. Perfect om vliegtuigvleugels, windmolens en scheepsrompen van te maken. Maar ook sluizen en bruggen, die wereldwijd een hit zijn. ,,Zelfs het dek van de Brienenoord- of Haringvlietbrug leent zich prima voor een kunststof rijbaan.”