Hart voor Roosendaal op Facebook.
Volledig scherm
Hart voor Roosendaal op Facebook. © Hart voor Roosendaal

Multimediaproject Hart voor Roosendaal bundelt en steunt hulpinitiatieven

ROOSENDAAL - In tijden van nood leer je je vrienden kennen. Een oud gezegde dat nu, in de coronacrisis, weer nieuw leven wordt ingeblazen. Overal ontstaan initiatieven om andere mensen te helpen. Maar hoe houd je het overzicht op al die acties? 

Om in Roosendaal een beetje orde in de chaos te scheppen is ‘Hart voor Roosendaal’ ontstaan. Een multimedia platform voor hulp aan iedereen die het nodig heeft.

het Bredase Tweede Kamerlid Thierry Aartsen legt op Hart voor Roosendaal de Tegemoetkoming Ondernemers Getroffen Sectoren uit.
Volledig scherm
het Bredase Tweede Kamerlid Thierry Aartsen legt op Hart voor Roosendaal de Tegemoetkoming Ondernemers Getroffen Sectoren uit. © ANP

Afgelopen weekend ging ‘Hart voor Roosendaal’ live. Een radiostation, een huis-aan-huisblad, social media. Initiatiefnemer Ben Brans zet het project gelijk breed op. ,,Ik ben een paar weken geleden begonnen met het verzamelen van mensen om me heen”, zegt Brans.

Bloemetje

De Roosendaalse presentator Bagiyo van der  Leemputte deelt namens Hart voor Roosendaal bloemen uit aan mensen die het verdienen.
Volledig scherm
De Roosendaalse presentator Bagiyo van der Leemputte deelt namens Hart voor Roosendaal bloemen uit aan mensen die het verdienen. © pix4profs/gerard van offeren

Hij wilde onderzoeken op welke manier hij noodlijdende ondernemers, maar ook maatschappelijke initiatieven de reikende hand kon bieden. Dat doet Brans vanuit zijn eigen achtergrond van communicatie en marketing.

Het digitale radiostation Hart voor Roosendaal zendt gratis commercials uit voor ondernemers die dat nodig hebben. Binnenkort komt er een krant uit huis-aan-huis wordt verspreid. Via Facebook en Instagram is er elke dag wat nieuws. De website www.hartvoorroosendaal.nl is het centrale platform waar nieuws, opstekers en hartenwensen.

Bravo voor Bravis

Op de website hartvoorroosendaal.nl zijn talloze bekende mensen die iets doen voor de stad. Zo deelt presentator Bagiyo van der Leemputte bloemetjes uit aan mensen die het in deze crisis echt verdienen, zoals het personeel van Bravis. VVD-kamerlid Thierry Aartsen legt uit welke speciale regelingen voor ondernemers in het leven zijn geroepen en tv-kok Jeremy Vermolen wil graag voor iemand koken. 

hartvoorroosendaal.nl