Volledig scherm
PREMIUM
Zarina Ardjoen en Ingrid Keestra, voormalig winnaars Cv van het jaar. © Milan Rinck en Ingrid Keestra

Een cv is persoonlijk, bevat een foto én is het begin van een goed gesprek

Is een goed cv nog wel belangrijk in deze tijden van LinkedIn en video-solliciteren? Zeker wel. Maar een opsomming van relevante werkervaring en wat personalia is al lang niet meer genoeg. ,,Je moet iets van jezelf laten zien en opvallen.’’

Het gros van de sollicitaties gaat nog steeds gepaard met het opsturen van een cv. Dat ene velletje of digitale bestand is de eerste indruk die je achterlaat bij een werkgever. Is het een onoverzichtelijke opsomming waar weinig informatie op staat? Dan is de kans dat je bij het bedrijf aan de sollicitatietafel komt aanmerkelijk kleiner. ,,Een werkgever heeft nou eenmaal niet de tijd om iedereen te bellen, dus met het cv moet je de aandacht trekken’’, zegt Florentine de Beer, regional manager bij recruitmentkantoor Hays.

  1. Zo sleep je een investering van 1 miljoen euro binnen: ‘De uitwerking is zoveel belangrijker dan je idee’
    start-ups/ video

    Zo sleep je een investe­ring van 1 miljoen euro binnen: ‘De uitwerking is zoveel belangrij­ker dan je idee’

    Hoe zorg je ervoor dat op de werkvloer heel verschillende soorten mensen rondlopen? Werkgevers breken zich het hoofd over die vraag. Ondernemers Charlotte en Fleur Melkert (23) gebruiken data en kunstmatige intelligentie om vooroordelen uit het sollicitatieproces te bannen, een initiatief waarmee ze een investering van 1 miljoen euro hebben binnengehaald.