Schrappen reclame met ‘woke’ chocolaatjes M&M’s blijkt mediastunt
Alle geanimeerde chocolaatjes in de reclames van M&M’s blijven te zien. Dat meldt het bedrijf nadat het eerder had aangekondigd te stoppen met de reclame, na ophef die in de VS was ontstaan over het uiterlijk van een aantal figuurtjes. Dat zou ‘woke’ zijn. Het schrappen van de reclame blijkt een mediastunt in aanloop naar de Super Bowl, de finale van het American footballseizoen.
Eerder deze week waren de chocoladefiguurtjes van M&M’s nog wereldnieuws. Met name de rechtse nieuws- en opiniezender Fox News noemde ze ‘woke’. Onder meer het feit dat een van de vrouwelijke M&M’s, groen van kleur, haar pumps inruilde voor sneakers zou een aanval zijn op klassieke genderrollen, aldus rechts Amerika. Daarom zou het bedrijf hebben besloten voortaan reclames te gaan maken met komiek Maya Rudolph.
Tekst gaat verder onder de video
Vraagtekens
Toch werden meteen al vraagtekens gezet bij het moment van die aankondiging van M&M’s. Zo maakte het snoepbedrijf al in december bekend dat Rudolph in de reclame van M&M’s zou spelen rond de Super Bowl. Het blijkt nu dus inderdaad om een reclamestunt te gaan. ,,Zowel de vernieuwde personages, als zij die het afgelopen jaar gelanceerd zijn, zijn en blijven de officiële woordvoerders van het merk”, laat het bedrijf weten.
M&M’s maakt al jaren reclames met de pratende chocolaatjes ‘Red’ en ‘Yellow’. De laatste jaren kregen zij steeds vaker gezelschap van die in andere kleuren.
Bekijk hier onze video’s over Koken & Eten:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Quiz
Nationale Pannenkoekdag: wat weet jij van de lekkernij?
Het is vandaag Nationale Pannenkoekdag. Ben jij een echte liefhebber? Test je kennis in de quiz hieronder. -
PREMIUMUit Eten
Verandering is niet altijd verbetering bij Duinlust
Dishoek was vroeger een badplaatsje zonder echte kern of al te veel bedrijvigheid. Maar ook hier hebben projectontwikkelaars kansen gezien en commerciële partijen er handig op ingespeeld. Duinlust was er echter altijd al, in elk geval sinds wij ons kunnen herinneren. Een fijne plek na een winterse wandeling door de duinen of een biertje na een mooie zomerdag op het strand. We hoorden van een verbouwing en gingen er een kijkje nemen.Dishoek -
Wat Eten We Vandaag: Speculoos-ontbijttaartje
Begin de dag feestelijk met dit speculoos ontbijttaartje. Lekker en voedzaam dankzij de havermout. Het taartje is warm het lekkerst, maar je kunt ‘m ook eerder afbakken en een paar dagen in de koelkast bewaren. -
PREMIUMKoken & Eten
Geen frisdrank maar water met een geurtje: dit zijn de voor- en nadelen
Water drinken is hip. Daarom verschijnen er steeds meer smaakmakers om het glaasje leidingwater op te fleuren. -
PREMIUM
'Meiden mogen later net zo van seks genieten als jongens’
Tijdens de Week van de Lentekriebels, die vandaag op basisscholen begint, horen oudere leerlingen nu ook alles over, jawel, de clitoris. Want die is net zo belangrijk als de piemel, stelt Elsbeth Reitzema.
-
column
Waarom deze trend op LinkedIn zo irritant is - en wat je beter kan doen
Psycholoog Thijs Launspach is psycholoog en stressexpert en auteur van het boek Fokking druk. Hij verwondert zich over het moderne werken en geeft elke week tips voor meer geluk en minder stress op je werk. Vandaag: humblebragging -
-
-
Wat Eten We Vandaag: Stevige zwarte bonensoep met pompoen en Griekse yoghurt
Zwarte bonen zijn een bron van eiwitten en vezels. Die kun je dus gerust gebruiken als basis van een voedzame maaltijdsoep. -
PREMIUMGeld & Geluk
Stephanie en zoon Freek: ‘Zijn er 6000 euro per jaar op achteruit gegaan na zijn 18de verjaardag’
Om voor zoon Freek te zorgen, krijgt Stephanie een deel van zijn persoonsgebonden budget. Het geld dat hij met beleggen verdient, zet hij opzij. In deze Mezza-rubriek vragen we lezers naar hun relatie tussen Geld en Geluk.