Volledig scherm
Kimberly Sze kreeg een onprettige verrassing toen ze de kassabon nakeek. © Facebook

Ober blundert op rekening: ‘Voor het gezin met het afschrikwekkende kind’

Een jonge moeder is niet te spreken over een weinig subtiele opmerking die ze terugvond op de rekening na een bezoek aan haar favoriete café in de Nieuw-Zeelandse stad Christchurch. De boodschap op de kassabon was allerminst complimenteus.

Kimberly Sze gaat met haar jonge gezin ‘bijna elk weekend’ langs bij Coffee Supreme in Christchurch. Maar afgelopen weekend hield ze aan het cafébezoek een wrange nasmaak over.

Tijdens de controle van de rekening merkte ze niet alleen dat er te veel was aangeslagen, maar ook dat er een gemene opmerking over haar dochtertje op stond. De kassabon behoorde toe aan het ‘gezin met het afschrikwekkende kind’, stond er. Er werd een etiket op haar dochtertje geplakt waar Kimberly als trouwe klant niet vrolijk van werd. Het gezin kreeg dus een kassabon inclusief belediging.

Beledigen

Hét signaal voor de verbolgen moeder van twee om uit te halen op sociale media. ,,Hey Coffee Supreme, jullie zouden beter het personeel wat beter opleiden”, schreef ze op Facebook.,,Ons beledigen en dan ook nog eens te veel rekenen, is echt een geweldige zet. Dit is het tegenovergestelde van gastvrijheid.”

,,We komen bijna elk weekend langs en mijn dochter is vriendelijk en beleefd. Bovendien laten we de tafel altijd netjes achter. Mijn dochter heeft in jullie zaak nog nooit voor problemen gezorgd. Bovendien zeggen de obers telkens hoe schattig en lief ze is. Dus wat heeft dit dan te betekenen?”

Volledig scherm
De bewuste kassabon. © Facebook

Het gezin heeft heel wat bijval gekregen van landgenoten die ook vinden dat zoiets niet door de beugel kan. Enkele reacties: ,,Ik wilde alleen maar zeggen dat het me zo spijt dat je dit moest meemaken. Dit soort gedrag is helemaal not done  en wreed,  ik hoop dat het onmiddellijk wordt aangepakt.” Of: ,,Ik vraag me af hoe vaak deze ober een klant heeft geschoffeerd met een gemene opmerking op de kassabon?” 

Volgens Kimberly heeft de zaak een aantal trouwe klanten verloren sinds het vervelende voorval. 

Excuses

Het management van Coffee Supreme heeft inmiddels contact opgenomen met de familie om excuses aan te bieden. Ondertussen heeft Kimberly al samengezeten met manager Tim Norris en zijn de verontschuldigingen aanvaard. De ober die verantwoordelijk is voor de gemene opmerking is voorlopig op non-actief gezet terwijl het incident verder wordt onderzocht. Het management zal ook zijn gedrag onder de loep nemen en bespreken. 

,,Dit is echt beneden alle peil en het is iets wat we niet kunnen accepteren. We zullen er alles aan doen om dit recht te zetten”, zei de man tegen de Nieuw-Zeelandse krant New Zealand Herald. Het te veel betaalde bedrag wordt terugbetaald.

Dit restaurant in Brussel heeft muizen rondtrippelen: