Volledig scherm
© Shutterstock

China heeft een nieuwe favoriet: de rivierkreeft

China omarmt de rivierkreeft. Zozeer zelfs dat de winst in de rivierkreeftmarkt vorig jaar 42 miljard dollar bedroeg, bericht People's Day, een Chinese krant.

De rivierkreeft of kleine kreeft, zoals de Chinezen hem noemen, wordt in China vooral als zomerversnapering gezien. Het seizoen begint al in april en piekt in juni en juli, dus zal het de komende maanden weer druk worden voor de ruim 5,2 miljoen mensen die in China in de rivierkreeftindustrie werken. Zoveel mensen zijn ook wel nodig, aangezien er in 2017 42 miljard dollar winst werd behaald in de rivierkreeftmarkt.

Deze groeiende interesse in rivierkreeft heeft er toe geleid dat zelfs grote franchises de rivierkreeft hebben omarmd. Pizza Hut heeft de rivierkreeftpizza geïntroduceerd en KFC biedt nu ook een rivierkreeftpanini aan. Ook in Europa en Amerika is de 'kleine kreeft' gewild. In 2017 werd voor maar liefst 217 miljoen dollar geëxporteerd en hiervan werd bijna 80 procent geleverd aan Amerika en Europa.

Klik hier voor video’s met handige keukentips, snelle trucs en makkelijke recepten.