Modibodi/Getty Images
Volledig scherm
© Modibodi/Getty Images

Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

0 reacties

  1. 'Toen de laatste vrouw uit mijn lotgenotengroepje zwanger werd, was dat een bittere pil’
    PREMIUM

    'Toen de laatste vrouw uit mijn lotgenoten­groep­je zwanger werd, was dat een bittere pil’

    Eva Mouton (34) richtte ‘de Buskesclub’ op, een club die vrouwen met een onvervulde kinderwens wil verenigen. Zoals Pam (41). Zij probeert al zes jaar zwanger te raken, zonder succes. Haar laatste hoop is nu een zaad- én eiceldonatie. Daarvoor reist ze naar Spanje. ,,‘Laat het toch even lós’, hoor ik mensen zeggen. Goedbedoeld, maar dat kan ik niet. Als vrouw word je continu geconfronteerd met die kinderwens.”
  2. Drie keer zwanger maar geen baby: ‘Ik kreeg zijn naam niet over mijn lippen’
    PREMIUM

    Drie keer zwanger maar geen baby: ‘Ik kreeg zijn naam niet over mijn lippen’

    Eva Mouton richtte ‘de Buskesclub’ op, een club die vrouwen met een onvervulde kinderwens wil verenigen. Zoals Annelien (29). Al van kinds af aan wil ze moeder worden, maar steeds gaat het mis. Tot driemaal toe. De laatste keer heeft ze zelf een hartverscheurende beslissing moeten nemen: een zwangerschapsonderbreking na dertig weken. ,,Het is onwezenlijk om babykleertjes te moeten kopen voor de geboorte- en sterfdag van je baby die je op dat moment nog voelt trappelen.”