Volledig scherm
Archiefbeeld. De ‘knip’ op het Lippensplein in Gent. © Wannes Nimmegeers

The Guardian richt zich tot Gentenaars: "Hoe is de stad veranderd sinds de invoering van het circulatieplan?”

De Britse krant The Guardian heeft een oproep op haar website geplaatst: “Woon of werk je in Gent, dan horen we graag van jou. Hoe is de stad veranderd sinds de invoering van het circulatieplan in 2017?” 

De krant is op zoek naar getuigenissen over het verkeer in de binnenstad en de veranderingen die het circulatieplan teweeg heeft gebracht. Ze hoopt dat de Gentenaars tips hebben voor andere steden die dergelijk plan willen invoeren. Wie foto’s heeft van de stad ‘voor en na’ mag die aan de Britse redactie bezorgen. 

Maandag lanceerde de Britse stad Birmingham een voorstel voor een nieuw circulatieplan. Auto’s zouden er net zoals in Gent geweerd worden uit het centrum en afgeleid worden naar een ring rond de stad. 

PZC gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement
  1. Onduidelijkheid blijft voor Camping Stropke: “Maar we zijn hoopvol over onze toekomst”

    Onduide­lijk­heid blijft voor Camping Stropke: “Maar we zijn hoopvol over onze toekomst”

    De meerderheidspartijen hebben een raadsbesluit van oppositiepartij PVDA verworpen om de toekomst van Camping ’t Stropke te garanderen, verworpen. “We blijven de constructieve gesprekken verder zetten in alle sereniteit”, zegt schepen van Openbaar Groen Astrid De Bruycker (sp.a). Campinguitbater Freddy D’Hondt reageert voorzichtig positief. “Na gesprekken met de stad zijn we hoopvol over onze toekomst.”
  2. “Werken aan Vliegtuiglaan zijn onveilig voor zwakke weggebruikers”

    “Werken aan Vlieg­tuiglaan zijn onveilig voor zwakke weggebrui­kers”

    De grote werken aan de Vliegtuiglaan zijn niet veilig voor fietsers en voetgangers. Dat zegt Christian Van Bignoot (Open VLD). “Al bij het begin van de werken waren er problemen. Vooral in het donker zijn fietsers er niet zichtbaar genoeg en er lijkt maar weinig gewijzigd. Ook voor wagens en vrachtwagens is de inrichting van de werf verwarrend, waardoor de concentratie minder is en er nog meer gevaarlijke situaties ontstaan.”