(Archiefbeeld) Supporters van KAA Gent in betere tijden.
Volledig scherm
(Archiefbeeld) Supporters van KAA Gent in betere tijden. © BELGA

Supporters KAA Gent nemen bestuur op de korrel via open brief: “Beleid van KAA Gent lijkt mentaal nog steeds in het Ottenstadion te vertoeven”

GentEen grote groep supporters hebben onder de naam ‘SoS Ons Gantoise’ een open brief geschreven aan het bestuur van KAA Gent. Ze willen dat het zichzelf een spiegel voorhoudt en verantwoordelijkheid neemt. Vooral het beleid wordt door de supporters serieus op de korrel genomen. “Als club staan we stil en gaat het zelfs achteruit”, klinkt het.

1. Groot studentenfeest net voor lockdown mondt uit in wetenschappelijk onderzoek: “Het is niet verstandig om vanop kot terug naar huis te keren”
    PREMIUM
    Gent

Groot studenten­feest net voor lockdown mondt uit in wetenschap­pe­lijk onderzoek: “Het is niet verstandig om vanop kot terug naar huis te keren”

Met enige verbazing blikt professor Philippe Gevaert vandaag terug op dinsdagavond 10 maart. Enkele dagen voor de lockdown stond hij de Paasshow van de derdejaarsstudenten Geneeskunde toe. Achteraf gezien een broeihaard van corona, al kwam er wel een interessant onderzoek uit voort. “Het lijkt misschien vreemd om te zeggen", zegt Gevaert, “maar wetenschappelijk gezien was die avond een perfecte case.”
  2. Filip de Immobiele
    Gent

Filip de Immobiele

Zoals veel van mijn collega zelfstandigen en artiesten spendeer ik tegenwoordig een aanzienlijk deel van de dag met het schrappen van afspraken in mijn agenda. De overige tijd werk ik aan nieuwe muziek, wandel en lees ik. ’s Ochtends werk ik me door de krant, de rest van de dag heb ik altijd een boek bij de hand. Momenteel ben ik helemaal in de ban van ‘De Bourgondiërs’ van Bart Van Loo. Al vanaf de eerste bladzijden heeft hij het over het weerspannige karakter van de Gentenaars. De Gentse rebellie spat als het ware van het papier. Brugge moest maar scheef kijken, de Franse hertogen en koningen moesten nog maar denken aan belastingen heffen en de Gentenaars stormden al met getrokken zwaarden naar het dichtstbijzijnde veld om er de vijand in de pan te hakken. Dik anderhalve eeuw later waren het alweer vooral de Gentenaren die rebelleerden tegen Keizer Karel. Nog eens 500 jaar later zijn we een mak volkje geworden. Waar onze voorouders voor een hond met een hoed op nog massaal ten strijde trokken, laten we ons nu gedwee alles in de maag splitsen. Nadat zowat driekwart van de Gentse bevolking zich uitsprak tegen het eerste circulatieplan van mobiliteitsschepen Watteeuw en de invoering van de LEZ door zijn partijgenote Tine Heyse, drukken deze groene coryfeeën nu een uitbreiding van hun verwezenlijkingen door. Watteeuw richt zijn pijlen dit keer onder meer op de Dampoort, de Dendermondsesteenweg en Gentbrugge. Zo zou hij van die steenweg een éénrichtingsstraat willen maken en een knip installeren op Gentbruggebrug. Hoe het verkeer zal omgeleid worden en waar het monsterfiles zal veroorzaken, is nog niet bekend. Wat de Gentbruggenaren misdaan hebben om afgesloten te worden van hun stadsgenoten, ook niet. Wat de andere meerderheidspartijen bezielt om dit alles te laten gebeuren, is nog een groter raadsel.
  1. Leerlingen op Ostrea kunnen ontdekken wie ze zijn
    Play

Leerlingen op Ostrea kunnen ontdekken wie ze zijn

2. Drugslaboratorium ontdekt in Westdorpe, vijf arrestaties