Opnieuw wegenwerken in de Hoogpoort
Volledig scherm
Opnieuw wegenwerken in de Hoogpoort © Wannes Nimmegeers

Hoogpoort wordt opgelapt

In de Hoogpoort naast het stadhuis wordt het wegdek – nog maar eens – heraangelegd. De winkelwandelstraat lag er gevaarlijk bij, omdat de tegels kapotgereden worden door vrachtwagens die komen leveren. “Eigenlijk wilden we dikkere tegels leggen, maar omdat die niet beschikbaar zijn proberen we het nog één keer met de huidige”, zegt Watteeuw.

“Eigenlijk zijn de tegels waarmee de straat is aangelegd niet sterk genoeg voor het vele zware vervoer dat nog steeds door die straat rijdt, voor leveringen”, zegt Watteeuw. “Bovendien zijn die tegels slecht aangelegd toen de gladde karrensporen werden weggehaald. Resultaat: losliggende en gebroken stenen, waar voetgangers over struikelden. De putten werden wel eens opgevuld met asfalt, maar een oplossing was dat niet.”

Andere aannemer

Watteeuw wilde een structurele heraanleg met dikkere, sterkere stenen. “Maar die zijn niet zo snel beschikbaar. Dus gaan we nu nog één keer proberen met de huidige stenen. We zullen die dit keer wel door een andere aannemer, en hopelijk dit keer wel goed, laten leggen.” De werken zijn dinsdag gestart en duren tot eind oktober. Er wordt in twee fasen gewerkt, waarbij telkens een halve straat wordt aangelegd. De handelszaken blijven de hele tijd bereikbaar.

PZC gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement
  1. Meest opvallend in actualiteitsdebat Brugse Poort: de afwezigheid van toekomstig schepen Hafsa El-Bazioui

    Meest opvallend in actuali­teits­de­bat Brugse Poort: de afwezig­heid van toekomstig schepen Hafsa El-Bazioui

    De hele gemeenteraad van maandagavond werd gevuld met het debat over de Brugse Poort, en de aanpak van de problemen daar. Verrassingen waren er daarbij niet, of toch niet inhoudelijk. Wat wél opviel: de ‘strategische’ afwezigheid van toekomstig Groen-schepen Hafsa El-Basioui. Zij liet zich op Facebook al negatief uit over de repressieve maatregelen in de buurt waar ze zelf woont. Die maatregelen zijn ingevoerd door de meerderheid waar ze deel van uitmaakt.
  2. Terrassen mogen groter waar dat kan, daar mogen zelfs parkeerplaatsen voor sneuvelen
    PREMIUM

    Terrassen mogen groter waar dat kan, daar mogen zelfs parkeer­plaat­sen voor sneuvelen

    Als de horecazaken weer open mogen, zullen de cafés en restaurants een groter terras mogen uitzetten op plaatsen waar dat mogelijk is. De stad werkt daarvoor aan een terrassenplan. “Maar het moet mogelijk zijn, en er moet een evenwicht zijn tussen horeca en andere spelers”, klinkt het. “Maar we zullen creatief zijn, en als er een parkeerplaats moet sneuvel om een terras uit te breiden, moeten we ook dat durven bekijken.”