Volledig scherm
Op het stadhuis van Gent werd inmiddels bekeken of Delphine Boël een kans maakt © BELGA

Gents stadsbestuur: “Nog onduidelijk of Delphine Boël een straat kan krijgen”

Krijgt Delphine Boël een eigen straat, plein of park nu ze officieel de dochter is van koning Albert II? Het is een vraag die ook het stadhuis bezighoudt. Gewezen gemeenteraadslid en schepen Guy Reynebeau pleitte er vandaag alvast voor.  De diensten van burgemeester Mathias De Clercq (Open VLD) bekeken de zaak intussen en of het kan blijkt nog niet helemaal duidelijk. 

“Een straat of een plein vernoemd krijgen kan inderdaad enkel indien iemand al overleden is. Er is echter een uitzondering voor leden van de koninklijke familie. Zo heeft Koningin Mathilde bijvoorbeeld al haar eigen plein. Nu is de vraag of we Delphine Boël ook effectief mogen beschouwen als een lid van de koninkijke familie. Daar zal nog wat onduidelijkheid moeten opgeklaard worden”, klinkt het. “We zijn wel met een inhaaloperatie bezig om meer straten naar vrouwen te vernoemen. Op dat vlak heeft ze alvast een streepje voor.”

  1. Onduidelijkheid blijft voor Camping Stropke: “Maar we zijn hoopvol over onze toekomst”

    Onduide­lijk­heid blijft voor Camping Stropke: “Maar we zijn hoopvol over onze toekomst”

    De meerderheidspartijen hebben een raadsbesluit van oppositiepartij PVDA verworpen om de toekomst van Camping ’t Stropke te garanderen, verworpen. “We blijven de constructieve gesprekken verder zetten in alle sereniteit”, zegt schepen van Openbaar Groen Astrid De Bruycker (sp.a). Campinguitbater Freddy D’Hondt reageert voorzichtig positief. “Na gesprekken met de stad zijn we hoopvol over onze toekomst.”
  2. “Werken aan Vliegtuiglaan zijn onveilig voor zwakke weggebruikers”

    “Werken aan Vlieg­tuiglaan zijn onveilig voor zwakke weggebrui­kers”

    De grote werken aan de Vliegtuiglaan zijn niet veilig voor fietsers en voetgangers. Dat zegt Christian Van Bignoot (Open VLD). “Al bij het begin van de werken waren er problemen. Vooral in het donker zijn fietsers er niet zichtbaar genoeg en er lijkt maar weinig gewijzigd. Ook voor wagens en vrachtwagens is de inrichting van de werf verwarrend, waardoor de concentratie minder is en er nog meer gevaarlijke situaties ontstaan.”