De nieuwe fietstelpaal op de Bijlokekaai
Volledig scherm
De nieuwe fietstelpaal op de Bijlokekaai © Wannes Nimmegeers

Extra fietstelpalen in Gent: nu al op 10 plaatsen

GentGent telt zijn fietsers, en dat gebeurt steeds nauwkeuriger. De eerste fietstelpaal - aan de Coupure - kent iedereen al. Maar intussen staat het aantal op 10, nadat er nu ook aan de Bijlokekaai eentje is gezet. Er zijn er nog vier op komst.

  1. Actiegroep Bernadette Blijft! roept op tot samenwerking na veroordeling van WoninGent: “Een huis wordt niet van de ene op de andere dag onbewoonbaar”
    Gent

    Actiegroep Bernadette Blijft! roept op tot samenwer­king na veroorde­ling van WoninGent: “Een huis wordt niet van de ene op de andere dag onbewoon­baar”

    Sympathisanten van de Bernadettewijk onder de naam ‘Bernadette Blijft!’ hebben gereageerd op de veroordeling van sociale huisvestingsmaatschappij WoninGent na het verhuren van 17 panden die ongeschikt waren. “We hopen dat deze zoveelste kaakslag voor het sociaal wonen de politiek nog meer doet beseffen dat het hoog tijd is voor een beter woonbeleid.”
  2. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.