Volledig scherm
IKEA en Virgil Abloh lanceerden vandaag de MARKERAD-collectie. © Ikea

Enkele uren na stormloop in IKEA wordt collectie van Virgil Abloh alweer online verkocht (aan het dubbele van de prijs)

Een paar uur na de opening van de IKEA in Gent was de collectie in samenwerking met Virgil Abloh, de artistieke directeur van Louis Vuitton Men, vrijwel volledig uitverkocht. Al voor de opening stonden honderden fans aan te schuiven. In diezelfde rij ook enkele opportunisten die de unieke stukken kochten voor een spotprijs om ze vervolgens duurder te verkopen. Zo staan er alvast een vijftigtal items van de MARKERAD-collectie te koop op 2dehands.be.

Een kassabon als vloerkleed, een driedimensionale spiegel en de Mona Lisa als lamp. Het zijn enkele items waarmee IKEA Gent uitpakte. Allen maken ze deel uit van de zogenaamde MARKERAD-collectie, en allen vlogen ze vanmorgen de deur uit in Gent.

En terwijl de verlichte Mona Lisa vanmorgen in de winkel verkocht werd voor 79,99 euro, staat de lamp nu alweer online te koop voor een minimumbedrag van 120 euro. Sommigen durven met 220 euro zelfs meer dan het dubbele te vragen voor het unieke stuk.

Volledig scherm
© IKEA, 2dehands

Daarnaast werden er ook papieren zakken verkocht, versterkt met kunststof. De draagzakken – die er effectief uitzien alsof ze van papier zijn - kostten aanvankelijk 9,99 euro. Online worden ze weeral verkocht voor het dubbel: 20 euro. Sommigen vragen met 65 euro nog een tikkeltje meer.

Volledig scherm
© IKEA, 2dehands

Nog zo’n voorbeeld is het vloerkleed dat eruit ziet als een kassabon, van de IKEA weliswaar. Daarvoor zou je in de winkel 59,99 euro betaald hebben, maar online startten de biedingen bij minstens 110 euro. 

Volledig scherm
© IKEA, 2dehands
PZC gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement