Volledig scherm
De Heilig Kruiskerk © RV / Defooz

Een kerk voor de prijs van een huis? In Gent is de ‘instapklare’ Heilig Kruiskerk voor 385.000 euro van jou

Voor 385.000 euro vind je nauwelijks een alleenstaande woning in Gent. Dus wie op zoek is en wel houdt van ‘speciaal’, is dit een koopje. De Heilig Kruiskerk in Sint-Amandsberg wordt verkocht.

In de wijk Westveld, tussen Gent en Lochristi, staat de modernistische kerk. Oud is ze niet, ze dateert van 1965. Eigenlijk is het een grote, open ruimte van 900 vierkante meter groot (25 op 36 meter) en 9 meter hoog. Daar kan je dus zowat alles mee doen. Naast die enorme ruimte is er ook een kelder van zowat 190 vierkante meter, een open eerste verdieping van 30 vierkante meter en verschillende afzonderlijke ruimtes en toiletten aan de zijkant. De kerktoren is niet van het traditionele type, en best karakteristiek. Er is een statige hoofdingang en een kleinere zij-ingang. De grondoppervlakte van het volledige perceel is 3.694 vierkante meter, waarvan 1.200 bebouwd, waarvan 1.180 bewoonbare oppervlakte. Er is centrale verwarming op gas, en de elektriciteit is gekeurd. Instapklaar, zeg maar.

Voor wie interesse heeft: de kerk kan bezocht worden aan het Heilig Kruisplein 1, na het maken van een afspraak, op vastgelegde momenten, tot 13 september 2019. Alle info op de website van vastgoedmakelaar Defooz. En haast u, voor Delhaize ermee gaat lopen…

Volledig scherm
De Heilig Kruiskerk, de hoofdingang aan de binnenzijde © RV / Defooz
Volledig scherm
De Heilig Kruiskerk, een gigantische ruimte © RV / Defooz
PZC gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement
  1. De Lijn vindt geen plaats voor laadpalen en schrapt proefproject met elektrische bussen in Gent

    De Lijn vindt geen plaats voor laadpalen en schrapt proefpro­ject met elektri­sche bussen in Gent

    De Lijn vindt geen plaats voor de laadinfrastructuur die nodig is om zes elektrische bussen te laten rijden in Gent. Het beloofde proefproject met de milieuvriendelijke bussen komt er niet in Gent, wel in Leuven en Antwerpen. De Lijn zegt het jammer te vinden dat het Gentse stadsbestuur "niet meer gewicht in de schaal legt om de nodige vergunningen af te leveren". Maar daar klopt niks van, er zijn niet eens vergunningen nodig om laadpalen te plaatsen. “Er is zelfs nooit gemeld dat er een probleem was", zegt mobiliteitsschepen Filip Watteeuw.