Ondersteunend beeld.
Volledig scherm
Ondersteunend beeld. © BELGA

Bestuurder knalt met 107 per uur door Dok-Zuid

Een bestuurder werd afgelopen weekend geflitst met een snelheid van 107 kilometer per uur aan Dok-Zuid, een zone 50. Dat meldt de lokale politie in een persbericht. In totaal controleerden de Gentse flikken iets meer dan 5.200 voertuigen op snelheid. Vijftien procent hield zich niet aan de snelheidslimiet. 

De controles vonden zowel op zaterdag als op zondag tussen 16 en 24 uur plaats. De agenten stelden zich op langs de Nieuwevaart, de Doornzelestraat, de Gasmeterlaan, de Kortrijksesteenweg en aan Dok-Zuid. Vijftien procent van de 5.249 gecontroleerde voertuigen reed te snel. “De Nieuwevaart spant de kroon met een overtredingspercentage van 62 procent”, aldus de lokale politie. “De topsnelheid van het weekend maten we aan Dok-Zuid: daar passeerde een bestuurder de lens met een snelheid van 107 kilometer per uur.”

Achttien snelheidsduivels moeten hun rijbewijs nu even missen. 21 bestuurders vlogen op de bon omdat ze in de Huidevetterskaai het bord C1 negeerden (verboden richting voor iedere bestuurder, red)

PZC gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement
  1. Meest opvallend in actualiteitsdebat Brugse Poort: de afwezigheid van toekomstig schepen Hafsa El-Bazioui

    Meest opvallend in actuali­teits­de­bat Brugse Poort: de afwezig­heid van toekomstig schepen Hafsa El-Bazioui

    De hele gemeenteraad van maandagavond werd gevuld met het debat over de Brugse Poort, en de aanpak van de problemen daar. Verrassingen waren er daarbij niet, of toch niet inhoudelijk. Wat wél opviel: de ‘strategische’ afwezigheid van toekomstig Groen-schepen Hafsa El-Basioui. Zij liet zich op Facebook al negatief uit over de repressieve maatregelen in de buurt waar ze zelf woont. Die maatregelen zijn ingevoerd door de meerderheid waar ze deel van uitmaakt.
  2. Terrassen mogen groter waar dat kan, daar mogen zelfs parkeerplaatsen voor sneuvelen
    PREMIUM

    Terrassen mogen groter waar dat kan, daar mogen zelfs parkeer­plaat­sen voor sneuvelen

    Als de horecazaken weer open mogen, zullen de cafés en restaurants een groter terras mogen uitzetten op plaatsen waar dat mogelijk is. De stad werkt daarvoor aan een terrassenplan. “Maar het moet mogelijk zijn, en er moet een evenwicht zijn tussen horeca en andere spelers”, klinkt het. “Maar we zullen creatief zijn, en als er een parkeerplaats moet sneuvel om een terras uit te breiden, moeten we ook dat durven bekijken.”