Volledig scherm
De Gent-fans in actie. © Photo News

BEKERFINALE: Enkel ‘trouwste’ supporters maken kans op ticket... dus moet je play-off-abonnement kopen

De abonnees die op 1 mei mee willen naar Brussel voor de bekerfinale, zullen ook een play-off-abonnement moeten aanschaffen, ongeacht of het play-off 1 of play-off 2 wordt. Daarmee wil KAA Gent naar eigen zeggen ‘de trouwste fans’ belonen.

De beslissende strafschop van Roman Bezus tegen KV Oostende lag nog maar pas in het net, eind januari, of de hysterie rond de ticketverkoop voor de finale in Brussel was al begonnen. Tijdens de vorige bekerfinale, in 2010, was er al een stormloop voor de kaartjes, en toen speelden de Buffalo’s nog in het Ottenstadion met de helft van het huidige aantal abonnees. 

Dat het dringen zou worden, werd ook KAA Gent duidelijk. Daarom kwam de club al snel met een statement dat abonnees hoe dan ook voorrang zouden krijgen. Geruststellend, ware het niet dat de club vandaag uitpakte met een slim trucje: enkel ‘de trouwste fans’ krijgen voorrang, en dat zijn volgens KAA Gent enkel de abonnees die óók een mini-abonnement kopen voor de play-offs. Ongeacht of dat nu play-off 1 of play-off 2 wordt - en dat laatste is niet geheel onwaarschijnlijk. Door het slimme voorrangssysteem, zou de Ghelamco Arena alvast goed gevuld zijn tijdens de veredelde partijen in mei. 

Op sociale media klinkt al meteen kritiek op de bijzondere regeling. Definiëren wat ‘trouwe supporters’ zijn, en daarbij geen rekening houden met het aantal jaren dat een abonnee al kaartjes koopt, of met het aantal meegemaakte verplaatsingen, ligt bijzonder gevoelig. De club wordt ook gierigheid verweten, en gewoon angst voor een leeg stadion tijdens play-off 2.

Onduidelijkheid over overgebleven tickets

Momenteel zijn er 17.200 abonnees in de Ghelamco Arena. Zij krijgen een van de komende weken meer informatie over de verkoop van de play-off-abonnementen, waarna ze van een voorrangsperiode kunnen genieten om hun finaletickets aan te kopen. “Na de voorrangsperiode wordt een pakket tickets ter beschikking gesteld van bestuurders, medewerkers, familieleden van onze spelers, de KAA Gent Foundation en de KAA Gent Ladies”, laat de club nog weten. Vrij vertaald: na de voorrangsperiode voor de abonnees, is het niét meteen de beurt aan de ‘gewone fans’. Pas in een derde fase worden de overgebleven tickets verdeeld. Hoe dat gebeurt, “zal later bekeken worden”, aldus KAA Gent.

Eerstdaags zal de club concreter communiceren.

PZC gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement
  1. Fietser in kritieke toestand afgevoerd, vijf jaar na identiek dodelijk ongeval op zelfde kruispunt

    Fietser in kritieke toestand afgevoerd, vijf jaar na identiek dodelijk ongeval op zelfde kruispunt

    Een fietser (35) uit Oostakker is vrijdagnamiddag levensgevaarlijk gewond geraakt bij een verkeersongeval in Sint-Amandsberg. De vrachtwagenchauffeur die haar aanreed, had de vrouw volgens de eerste vaststellingen moeten opmerken. Vijf jaar geleden gebeurde een bijna identiek ongeluk met dodelijke afloop op het kruispunt — de vrachtwagens van toen en nu zijn zelfs van hetzelfde bedrijf.
  2. Hanne

    Hanne

    Als ik reacties lees bij artikels op de online krant, verzin ik daar vaak een gezicht bij. Meestal heeft dat gezicht in mijn fantasie een uitdrukking van ‘dat heb ik nu eens goed gezegd’ en klikt de mens achter dat gezicht na het spuien van zijn mening meteen door naar Facebook om daar iemand een gelukkige verjaardag te wensen. Je kunt tenslotte niet de hele dag voor je mening opkomen. Bij de reacties op het nieuws over de klimaatspijbelaars beeld ik me vooral gezichten in van mijn generatie, iets jonger en iets ouder ook, de generaties die uitblinken in klagen zonder meer. De generaties die, àls ze iets ondernemen, dat vooral voor zichzelf doen, die het hele land en haar economie platleggen voor een extra dag betaald verlof.
  3. Uitgetest in Gent: de slechtst scorende restaurants op Tripadvisor - ‘De Lotus’

    Uitgetest in Gent: de slechtst scorende restau­rants op Tripadvi­sor - ‘De Lotus’

    Niemand kan zich verstoppen. Met de opkomst van sites als TripAdvisor, is elk restaurant onderworpen aan de beoordelingen van meedogenloze klanten op het internet. Goed nieuws voor plekjes met topkritieken zoals Roots en Vrijmoed, maar wat met de slechtste leerlingen van de Gentse klas? Zijn de schlemielen van het internet dan zó slecht, of valt het allemaal wel mee? Vandaag: Chinees restaurant De Lotus, of de plek waar er volgens klanten kip in de vegetarische schotels zit.