Bar Jan Cremer wordt voor 1 dag Bar Mastel
GentDe populaire brunch- en lunchzaak Bar Jan Cremer op het Kramersplein wordt deze zondag voor 1 dag Bar Mastel. Een hele namiddag kan je er gestreken Gentse mastellen afhalen.
Delen per e-mail
Deze zondag krijgt Bar Jan Cremer voor een paar uur een andere naam. Van 13 uur tot 18 uur heet de koffiebar Bar Mastel. Een hele namiddag kan je er de ultieme Gentse specialiteit afhalen: gestreken Gentse mastellen van Bakkerij Frimout. Die worden op drie wijzen bereid: met boter en bruine suiker, met boter en appelschijfjes of met boter, banaan en nutella. Daarnaast zal je ook bananenbrood, Pastel de Nata, een stomende kop warme chocolademelk, allerlei soorten koffie of een frisse Kombucha kunnen afhalen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Gent
1 jaar LEZ in cijfers: 79.163 boetes uitgeschreven, 33.363 weer geannuleerd, slechts 2,56 van de 6,87 miljoen euro aan boetes geïnd
Over de Lage Emissie Zone zal de discussie in Gent nooit stoppen, maar soms zijn er wel objectieve feiten waar niks tegenin te brengen is. De cijfers bijvoorbeeld, die Johan Deckmyn (VB) opvroeg bij bevoegd schepen Tine Heyse (Groen). Daaruit blijkt dat voor liefst 6.870.000 euro aan boetes is uitgeschreven, waarvan nog maar 2.560.000 euro effectief in de stadskas belandde. -
Gent
Opnieuw geen Halfvastenfoor: “Coronamaatregelen staan kermissen en foren niet toe”
523 jaar op rij heeft Gent een Halfvastenfoor gehad. Vorig jaar kon die voor het eerst in al die tijd niet doorgaan, wegens corona, en dit jaar is het opnieuw prijs. Dit keer is de beslissing wel tijdig genomen, vorig jaar was de foor al helemaal opgebouwd toen er alsnog een verbod kwam. -
Gent
Stad Gent schrapt ‘Koning Leopold II-laan’ en betaalt bewoners voor hun adreswijziging
Zeven maanden nadat het stadsbestuur het standbeeld van Koning Leopold II liet verwijderen uit het Zuidpark, is beslist om ook de naam Koning Leopold II-laan te schrappen. Dat is één van de 30 adviezen van de werkgroep dekolonisering waar de stad onmiddellijk op ingaat. De bewoners van die laan krijgen een compensatie voor de administratieve rompslomp die bij de naamswijziging komt kijken. -
Gent
Nieuwevaart krijgt aparte busbaan: meteen filerijden tijdens eerste avondspits
De bussen van De Lijn zullen voortaan vlotter kunnen doorstromen op de Nieuwevaart. Tussen de Gaardeniersbrug en de Frans Van Ryhovelaan staan vaak lange files voor de verkeerslichten. De bus staat er mee in de file en daarom heeft een aannemer nu een aparte busbaan gemarkeerd. -
Gent
Gent blijft ook na corona aantal shoppers tellen: “Meten is weten”
De steden Gent en Brugge gaan samen een platform op poten te zetten met bruikbare data over de drukte in de winkelstraten. Die informatie kan bijzonder relevant zijn voor lokale ondernemers en de stadsdiensten, ook als corona bedwongen is. Het project kan rekenen op 445.232 euro Europese en Vlaamse steun.
-
Gent/Lokeren
KBC vrijgesproken in witwaszaak rond ramen- en deurenbedrijf Engels
In de zaak rond de familie achter het Lokerse ramen- en deurenbedrijf Engels waarbij KBC Bank en KBC Groep vervolgd werden voor witwassen, zijn de twee vennootschappen van KBC vrijgesproken. Dat heeft de Gentse correctionele rechtbank vrijdag beslist. Er stonden nog miljoenen zwart geld op de rekeningen van de familie. -
Gent
Eigenaar van nieuwe krokettenbar vindt ‘Het Laatste Nieuws’ uit 1935 terug onder oude planken
Op de Groentemarkt gaat begin februari een nieuwe krokettenbar open, maar voorlopig wordt nog volop gewerkt aan het pand. Eigenaar Jonith Herman (25) nam het gebouw waar je voordien haute dogs kon krijgen grondig onder handen en vond zo een oude krant uit 1935. De tekst van de bijna 90 jaar oude krant is nog perfect leesbaar. -
Gent
Albatrostrams die al meer dan een jaar stilstaan, eindelijk hersteld
Goed nieuws voor de gebruikers van het openbaar vervoer. De Albatrostrams, die al meer dan een jaar uit roulatie zijn, komen eindelijk terug. 3,3 miljoen euro per stuk hebben die trams gekost, maar blijkbaar is het vervangen van de wielbanden, 16 stuks per tram, geen evidentie. Dat is nu uiteindelijk toch gelukt.