Tweede sprintrace in Formule 1 op Monza voor GP Italië
De tweede sprintrace in de Formule 1 wordt op zaterdag 11 september op het circuit van Monza gehouden in het weekeinde van de Grand Prix van Italië. Op het befaamde Autodromo Nazionale, het snelste circuit op de F1-kalender met een lengte van 5.793 kilometer, zullen de coureurs in hun bolides waarschijnlijk achttien ronden rijden.
De eerste sprintrace ooit in de historie van de Formule 1 werd afgelopen zaterdag op het circuit van Silverstone gewonnen door Max Verstappen. Hij pakte daarmee 3 punten voor het WK en tevens poleposition voor de Grote Prijs van Groot-Brittannië. In de GP-race moest Verstappen een dag later al snel uitvallen nadat hij was aangetikt door zijn Britse rivaal Lewis Hamilton en hard crashte.
Een sprintrace in de Formule 1 gaat over 100 kilometer en duurt ongeveer 25 minuten tot een half uur. ,,Het is in het leven geroepen om een kort en snel racespektakel te bieden, met coureurs die van start tot finish voluit racen zonder dat ze de pits in hoeven”, aldus de Formule 1.
De derde en laatste sprintrace van dit seizoen is nog niet officieel toegekend door de F1-organisatie. De Grote Prijs van Nederland in Zandvoort staat gepland voor het eerste weekeinde in september.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Zo deel je zo min mogelijk persoonlijke data met Facebook
Steeds meer mensen maken zich zorgen over wat Facebook met hun persoonlijke data doet. Met onderstaande tips hou je zoveel mogelijk informatie privé. -
Contractverlenging met een knipoog van Alexander Albon: 'Het klopt dat ik volgend jaar voor Williams rijd’
Alexander Albon rijdt ook de komende jaren in de Formule 1 voor Williams. De Britse renstal maakte bekend dat het contract van de 26-jarige Thai, geboren en opgegroeid in Engeland, met meerdere jaren is verlengd. Albon is bezig aan zijn eerste seizoen bij Williams. -
Met video's
Max Verstappen de grote winnaar in Franse hitte: ‘Auto competitiever dan in Oostenrijk’
Max Verstappen deelde met alweer zijn zevende overwinning van het seizoen een ferme dreun uit aan Charles Leclerc, die in Frankrijk crashte terwijl hij aan de leiding ging. ,,Het zag er goed uit. Ik denk dat we in de race competitiever waren dan in Oostenrijk.” -
Tachtig procent van de Europese automobilisten kent dit waarschuwingssymbool niet
Waarschuwingssymbolen in de auto die aangeven dat er iets mis is, kunnen in de loop van de tijd veranderen, vooral wanneer de techniek aan boord verandert. De opkomst van hybrides en elektrische auto's kan voor een hoop verwarring zorgen. -
Max Verstappen en collega’s komen met gezamenlijk statement en roepen op tot meer respect
De Formule 1 heeft met een gezamenlijk statement opgeroepen tot meer respect. De campagne heet ‘Drive It Out’ en wordt ondersteund door alle coureurs, evenals directeur Stefano Domenicali en Mohammed Ben Sulayem, de voorzitter van autosportfederatie FIA.
-
Oud-coureur Alex Zanardi, die beide benen verloor bij crash, ziet brand uitbreken in villa
Voormalig Formule 1-coureur Alex Zanardi blijft maar achtervolgd worden door pech. De 55-jarige Italiaan, die in 2001 beide benen verloor bij een crash en twee jaar geleden een zwaar ongeluk kreeg met zijn handbike, moest gisteren geëvacueerd worden nadat er brand uitbrak in zijn villa. -
Op deze tijden komen Max Verstappen & co in Zandvoort in actie bij de Grand Prix van Nederland
Na een afwezigheid van 36 jaar keerde de Grand Prix van Nederland vorig jaar in Zandvoort terug op de Formule 1-kalender. En die succesvolle rentree, inclusief een schitterende zege van Max Verstappen voor uitzinnige tribunes vol Oranje-fans, smaakt naar meer. Op 2, 3 en 4 september maakt het 4259 meter lange circuit in de Zandvoortse duinen zich op voor de tweede GP op rij. Het wordt een waar volksfeest met een uitgebreid programma en afwijkende tijden. -
PREMIUM
Altijd maar reizen voor je werk, is dat nou wel zo leuk? ‘Moest wel eens een verjaardag van mijn kind missen’
Elke dag na je werk naar huis, dat is niet voor iedereen de realiteit. Deze drie Nederlanders waren soms vaker onderweg dan thuis. Hoe is het om veel te reizen voor je baan en hoe gaat het thuisfront daarmee om?