De luchthaven kampt met grote tekorten aan personeel omdat er sprake is van honderden vacatures bij de incheckbalies, beveiliging en in de bagagekelder die niet ingevuld kunnen worden.
Volledig scherm
De luchthaven kampt met grote tekorten aan personeel omdat er sprake is van honderden vacatures bij de incheckbalies, beveiliging en in de bagagekelder die niet ingevuld kunnen worden. © ANP / ANP

Schiphol vervoerde ondanks problemen 5,2 miljoen reizigers in mei

Schiphol kreeg in mei 5,2 miljoen passagiers over de vloer. De luchthaven kampte vooral tijdens de meivakantie met personeelstekorten, wat zorgde voor lange wachtrijen en ingrepen waarbij vluchten niet doorgingen. In mei 2019, het jaar voor corona, verwelkomde Schiphol nog 6,4 miljoen passagiers.

  1. Consumentenbond overweegt massaclaim: Schiphol moet schade reizigers vergoeden
    Play
    met video's

    Consumen­ten­bond overweegt massaclaim: Schiphol moet schade reizigers vergoeden

    De Consumentenbond onderzoekt de mogelijkheden voor een massaclaim om ervoor te zorgen dat Schiphol de schade van reizigers vergoedt die ze oplopen doordat het vliegveld honderden vluchten per dag gaat annuleren. Intussen roept minister Mark Harbers (Infrastructuur) luchtvaartmaatschappijen op hun reizigers zo snel mogelijk duidelijkheid te geven over wat het schrappen van vluchten voor hen betekent.