Winkelende mensen in de wachtrij voor de Primark in Rotterdam
Volledig scherm
Winkelende mensen in de wachtrij voor de Primark in Rotterdam © ANP

Primark wil af van wegwerpmode

Primark wil een circulair en duurzamer bedrijf worden. De Ierse uitbater van zo’n vierhonderd grote kledingwinkels introduceert vandaag een tienjarenplan om het eigen bedrijf en de keten van leveranciers te vergroenen, meldt het FD. Over de vorderingen gaat het doorgaans gesloten modebolwerk jaarlijks verslag uitbrengen.

  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.