Volledig scherm
Leden van het actiecomité 'XS4All moet blijven' demonstreerden eerder dit jaar voor de deur van KPN's hoofdkantoor. © AD

KPN zet ondanks bezwaren opdoeken merk XS4ALL door

KPN heft zijn merk XS4ALL ondanks bezwaren van personeel en klanten van die internetprovider toch op. Dat hebben leidinggevenden van XS4ALL laten weten aan de ondernemingsraad van de dochteronderneming, zo laat het telecombedrijf weten.

Eerder deze maand uitte de personeelsvertegenwoordiging van XS4ALL kritiek op het besluit van KPN om het bedrijf bij zijn hoofdmerk te voegen. Het inspraakorgaan vond dat er een reële kans was dat de integratie negatief zou uitvallen.

,,Onze klanten hebben zich duidelijk uitgesproken met de petitie ‘XS4ALL moet blijven’ die eerder dit jaar is gestart. Binnen een paar weken hebben ruim 53.000 mensen de petitie ondertekend. Voor medewerkers van XS4ALL geeft deze integratie een schijnwerkelijkheid op het behouden van hun baan, bovendien hebben veel medewerkers aangegeven überhaupt geen behoefte te voelen om voor KPN te werken”, aldus Daan Willems van de ondernemingsraad.

Onder één dak

KPN vindt dat klanten beter zijn geholpen met dienstverlening onder één dak. Volgens het telecomconcern is het besluit XS4ALL als merk te laten verdwijnen zorgvuldig genomen.  ,,Dat is een belangrijk voordeel in de zeer concurrerende Nederlandse telecommarkt,” stelt de telecomgigant in een persbericht. 

Dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws? Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief!