Klanten ING kunnen na urenlange storing weer internetbankieren
updateING kampte vrijdag urenlang met een landelijke storing met internetbankieren en de app voor bankieren. Pas begin van de avond kon de bank melden dat alle Nederlandse klanten weer betalingen zouden moeten kunnen doen. ,,Maar we blijven het wel monitoren”, benadrukte een woordvoerster daarbij.
De storing begon rond 09.00 uur in de ochtend en trof zowel particuliere als zakelijke klanten van de bank. Ze konden geen geld overmaken naar rekeningen van anderen en ook niet naar de eigen spaarrekening. Volgens de zegsvrouw bleef betalen via iDEAL en in winkels wel mogelijk, net als contant geld opnemen uit een automaat.
De oorzaak van het euvel onderzoekt ING nog. ,,We wilden eerst zorgen dat alles weer werkt”, laat de woordvoerster weten. Wel wijst ze erop dat het ging om een euvel binnen de systemen van de bank. Er was dus geen sprake van een cyberaanval.
Afgelopen maand kampte ING ook al met een storing, die het zeker dertien uur lang onmogelijk maakte om online te bankieren. Dat kwam omdat interne systemen niet meer goed met elkaar communiceerden.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Gewone fiets bijna twee keer zo gezond als e-bike: zoveel calorieën verbrand je per uur
-
Kwartaalwinst ING bijna verviervoudigd dankzij gestegen rente
ING heeft zijn nettowinst bijna verviervoudigd in het eerste kwartaal van dit jaar. Net als ABN AMRO, dat woensdag al zijn resultaten presenteerde, profiteerde het financiële concern flink van de gestegen rente. ING ziet ook ruimte om aandeelhouders te gaan belonen door voor maximaal 1,5 miljard euro aan aandelen in te kopen. -
PREMIUMEnergierekening
Harmen: ‘Mijn huis had energielabel C, maar dat was misschien een beetje optimistisch’
Harmen Visser (28) uit Eindhoven heeft twee verschillende energiecontracten omdat dit voor hem voordeliger is. Hoeveel geld besteed jij aan energie in huis? Hoe probeer je de kosten omlaag te brengen? Deze vragen stellen we elke week aan een Nederlander. -
PREMIUMColumn
Met Stap-budget kwamen miljoenen terecht bij veelal precies diegenen voor wie het niet was bedoeld
Anne-Marije Buckens (34) heeft ruim tien jaar een bedrijf waarmee ze 50-plussers aan werk helpt. Deze week over de de totale willekeur van het Stap-budget. -
Banken verdedigen lage spaarrente
De boosheid over de lage spaarrente werd afgelopen week weer flink gevoed, toen ING en ABN Amro enorme winststijgingen bekendmaakten. Maar dat is echt niet alleen vanwege de lage spaarrente, zeggen de banken.
-
Met video
Wilde staking bij VDL Nedcar: ‘Fabriek ligt plat’
Born -
-
-
Getest: Dit is de beste wasmachine voor grotere huishoudens
Wat is de beste wasmachine voor een gezin van 5 personen of meer? En welke heeft de beste prijs-kwaliteitverhouding? De Consumentenbond geeft antwoord. -
Flitsbezorging leek ooit zo veelbelovend, maar nu stoppen Jumbo en Getir de samenwerking
Supermarktbedrijf Jumbo stopt met flitsbezorging, de snelle levering van boodschappen bij consumenten thuis. Volgens topman Ton van Veen werkt Jumbo aan ‘minder complexiteit’ binnen het bedrijf.