Volledig scherm
PREMIUM
© Evert Kwok

Het regent aanbiedingen: sla je slag in de nazomer

Heerlijk uitgerust en ook flink wat euro’s armer na de zomervakantie? De meeste mensen houden in september de hand op de knip. Toch is juist de nazomer de tijd van mooie aanbiedingen.

‘Spullen met 50 procent korting laat ik liggen, die kunnen goedkoper’’, weet Anna Brinkman (37). Zij is een echte koopjesjager: haar mailbox zit vol met berichten met de laatste aanbiedingen en wekelijks spit ze reclamefolders door. Vooral aan het eind van de zomer slaat ze haar slag voor specifieke producten. ,,Speelgoed is dan een stuk goedkoper, daarom koop ik in september al de sinterklaascadeautjes voor mijn kinderen. Zo kocht ik een keer een piramide van Playmobil die was afgeprijsd van 115 euro voor 25 euro.’’

  1. Nederlands bedrijfsleven financierde jarenlang klimaatscepticus
    Update

    Nederlands bedrijfsle­ven financier­de jarenlang klimaats­cep­ti­cus

    De Nederlandse klimaatscepticus Frits Böttcher, mede-oprichter van de Club van Rome, ontving tussen 1989 en 1998 meer dan een miljoen gulden van Shell en andere (Nederlandse) multinationals. Het doel: twijfel zaaien over klimaatverandering en de rol van de mens daarin. Dat schrijven onderzoeksplatform Follow the Money en de Volkskrant op basis van het nagelaten archief van de chemieprofessor die in 2008 overleed.