Quarantaine Televisie
Volledig scherm
Quarantaine Televisie © Tijl Beckand

Tijl Beckand komt met Quarantaine TV: ‘We móesten iets doen’

VideoTijl Beckand, Ruben van der Meer en Ruben Nicolai komen met Quarantaine Televisie. Het trio, bekend van de Lama’s, komt elke dag om twaalf uur ’s middags met een aflevering op sociale media. ,,Instagram, YouTube en Facebook”, verduidelijkt Beckand. De drie staken drie dagen geleden (virtueel) de koppen bij elkaar. ,,We móesten gewoon iets doen.”

Quarantaine Televisie, wat is dat?
Beckand: ,,Een satirisch programma dat elke dag online komt. De televisie ligt op z’n gat, en vooral  entertainment. Het is een programma dat we heel snel bedacht hebben. Veel en vaak gaat het nu op televisie over de coronacrisis. Dat is logisch, en dat moet ook want we moeten geïnformeerd worden. Het is verschrikkelijk wat er gebeurt, maar we moeten ook de humor blijven zoeken, want dat verbindt.”

Waar moeten we dan aan denken?
,,We hebben een item over zelfhypnose. Er schijnt een manier te zijn waarop je voetbalwedstrijden in gedachten kunt terugkijken zonder de einduitslag te weten. Hoe het precies werkt, weten we nog niet. Denk ook aan tips. Ruben van der Meer vertelt hoe je je billen kunt afvegen zonder wc-papier. We gaan ook mensen bekend maken die meer dan 100 wc-rollen hebben gehamsterd. En als mensen anderen ontdekt hebben die meer dan 100 rollen, mogen ze van ons schijten voor hun deur. Maar wel anderhalve meter afstand bewaren. Denk ook aan het Songfestival.”

Quote

We gaan ook mensen bekend maken die meer dan 100 wc-rollen hebben gehamsterd

Tijl Beckand

Het Songfestival?
,,Ja. Wat gebeurt er met al die bestaande liedjes? Gaan die de prullenbak in? Ik wil de Avrotros niet voor de voeten lopen, maar we kunnen die liedjes op de oorspronkelijke dag toch gewoon laten horen? Hebben de mensen thuis een geweldige avond, toch?”

Veel liveprogramma’s worden geschrapt. Adverteerders blijven weg, zo horen we. Hoe lastig is het nu voor televisiezenders?
,,De techniek is er. We moeten creatief zijn en met elkaar programma’s bedenken. Echt, ik denk echt dat dat mogelijk is.”

Luister hier de nieuwe AD Media Podcast