Volledig scherm
Jason van Pul: ,,We vinden het belangrijk om plezier te hebben.'' © Marieke Mandemaker

'Wij gaan uit van de klant’

Bij reclamebureau '10uur' doen ze niet aan overwerken. Niet omdat ze niet van werken houden, maar juist om overhaaste en ad-hocbeslissingen te beperken. Dat sprak Jason van Pul (36) uit Middelburg wel aan.

Als er strateeg op je visitekaartje staat, heb je sommige mensen echt even iets uit te leggen over het werk dat je doet. Dat weet Jason inmiddels uit ervaring. ,,In eerste instantie was mijn functie communicatieadviseur, maar dit dekt de lading beter.''

,,In de praktijk heb ik meestal het eerste klantcontact. We beginnen bij het begin met het in kaart brengen van de vraag van de opdrachtgever. Vervolgens gaan we alles uitwerken tot een concept met de bijpassende middelen die ingezet gaan worden.''

Simpel gezegd, Jason helpt klanten de juiste strategie te bepalen voor de inzet van media voor hun bedrijf. Dan is de benaming strateeg dus heel logisch.

Aan de HZ in Vlissingen volgde Jason de opleiding communicatie, nadat hij erachter kwam dat het hoger hotelmanagement niets voor hem was. ,,Het paste gewoon niet bij me. Maar ik wist ook even niet wat ik dan wel moest doen. Eigenlijk wilde ik ook wel graag in Zeeland blijven. Het werd dus communicatie.'' In 2005 studeerde hij af en vertrok met zijn vriendin een jaar naar Australië en Nieuw-Zeeland. ,,Ik wilde dat heel graag en het was dé kans om tussen studie en een 'professioneel' leven een waardevolle herinnering te maken. Na thuiskomst solliciteerde ik en ging aan de slag als consulent/intercedent bij een uitzendbureau.''

Een leuke baan bij Delta kwam op zijn pad en Jason werkte er vier jaar. Tot er een reorganisatie aankwam en hij alvast eens om zich heen ging kijken. ,,Arnoud en Niels (eigenaren '10uur') zag ik regelmatig als ze een pitch bij ons kwamen doen voor een opdracht. Zij staken er voor mij positief boven uit. Dus ik gaf aan dat ik wel op zoek was. Bij '10uur' was behoefte aan uitbreiding en ze konden hulp gebruiken om het strategisch advies naar een hoger plan te tillen. De timing was precies goed. In 2013 ging ik voor ze aan de slag. Bij het gesprek zeiden ze: 'overwerken doen we niet.' Dat vond ik wel een bijzonder uitgangspunt als ik het vergeleek met mijn eerdere ervaringen met reclamebureaus.''

Broedplaats

Bij '10uur' gebeurt altijd van alles. Het is een broedplaats van creativiteit en een plek waar volgens Jason een kleine twintig man elke dag weer heel enthousiast aan het werk gaat. ,,10uur is een full service reclamebureau zoals dat heet. Maar zonder opsmuk. We zijn zoals we zijn en doen ons niet mooier voor. We vinden het belangrijk om plezier te hebben en leuke opdrachtgevers om ons heen te verzamelen. Maar ook laten zien dat we echt weten waar we het over hebben. Wij gaan uit van de klant en weten wat werkt.'' Iedereen in het bedrijf weet goed van elkaar wat hij of zij aan het doen is. ,,We beginnen elke dag met een kort overleg in de projectteams; wat hebben we gisteren gedaan, is er ergens hulp bij nodig? Daarna ga ik aan de slag met interne opdrachten, telefoon, mail, briefings uitzetten enzovoorts. Het klantcontact, en dan echt ernaartoe gaan, is ook heel belangrijk. We willen hen meenemen in ons enthousiasme.‘’

Volledig scherm
Jason van Pul aan het werk bij '10uur'. © Marieke Mandemaker
PZC gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement