'Neem als uitkeringsinstantie mensen in dienst die ‘moeilijke’ brieven in gewone mensentaal kunnen vertalen', adviseert Kees Thies.
Volledig scherm
PREMIUM
'Neem als uitkeringsinstantie mensen in dienst die ‘moeilijke’ brieven in gewone mensentaal kunnen vertalen', adviseert Kees Thies. © Jeffrey Groeneweg & Maartje Brockbernd

Waarom zijn die gemeentelijke brieven nou toch altijd zo ingewikkeld?

COLUMNEen paar dagen geleden was ik dagvoorzitter tijdens een, overigens aangename, bijeenkomst die het Platform tegen Armoede organiseerde in het gebouw van speeltuinvereniging Zeehavenkwartier. Die middag stond voor een groot deel in het teken van communicatie tussen instanties en burgers. 

  1. In lockdown-winterslaap?: ‘Wie denkt dat je met kerst in een restaurant kan eten neemt zichzelf in de maling’
    PREMIUM

    In lock­down-winter­slaap?: ‘Wie denkt dat je met kerst in een restaurant kan eten neemt zichzelf in de maling’

    Van winterslaap, wéér een crowdfundactie tot tijdelijk een winkel van je restaurant maken. Horecazaken in de regio reageren verdeeld op de beperkte openingtijden en bezoekersaantallen van de avondlockdown. De één gooit de handdoek in de ring tot betere tijden aanbreken. De ander gaat ondanks alle tegenslagen onverschrokken door. ,,Is dat rendabel? Nee, natuurlijk niet.”