Volledig scherm
PREMIUM
Gemiddeld één tot twee keer per dag ging de Drechttunnel dicht door een hoogtealarm. Gevolg: kilometerslange files. © Milan Rinck

Rijkswaterstaat moet uitzoeken waarom 590 truckers zich vergisten in de hoogte van de Drechttunnel

Rijkswaterstaat moet een analyse maken van alle 590 truckers die zich afgelopen jaar vergisten in de hoogte van de Drechttunnel. Dat advies geeft Transport en Logistiek Nederland (TLN) aan de wegbeheerder van de A16.

Door in kaart te brengen wie deze truckers zijn en waar ze vandaan komen, wordt volgens TLN mogelijk meer duidelijk over de oorzaak van het extreem grote aantal hoogteoverschrijdingen bij de Drechttunnel. In 2018 waren dat er 70 procent meer dan een jaar eerder. Gevolg: de tunnel werd 590 maal volledig afgesloten.

  1. Met de bevrijding van het zuiden begon in Dordrecht de oorlog pas echt
    PREMIUM
    LONGREAD | 75 jaar bevrijding

    Met de bevrijding van het zuiden begon in Dordrecht de oorlog pas echt

    Na de bevrijding van West-Brabant, begin november 1944, scheidt alleen het Hollandsch Diep de geallieerden nog van Dordrecht. Maar aan beide kanten van de door de Duitsers opgeblazen Moerdijkbruggen is de oorlogsellende nog lang niet voorbij. In het zuiden is zoveel kapot dat er weinig te vieren valt, in het noorden moet de hongerwinter nog beginnen en laat de bezetter voelen dat ie nog niet verslagen is.