Volledig scherm
Het hoofdkantoor van de Duitse voetbalbond in Frankfurt. © afp

Duitse voetbalbond zoekt biersponsor

De heilige Duitse drie-eenheid van voetbal, bier en braadworst is niet langer. Voor het eerst in 25 jaar is op reclameborden bij wedstrijden in het Duitse bekervoetbal en bij interlands van de Mannschaft geen bierreclame te zien. 

Het contract dat voetbalbond DFB had met Bitburger, goed voor zo'n tien miljoen euro, liep af. Voor het nieuwe seizoen is nog geen andere brouwerij bereid gevonden om op te treden als sponsor van de Duitse voetbalbond. Toch hoeven bezoekers niets te vrezen bij een regulier duel in de Bundesliga. Alle clubs hebben een eigen biersponsor met bijbehorende reclameborden.

Alleen bij beker- en interlandvoetbal regelt de DFB de reclames op de borden langs het veld. Gesprekken met Krombacher als mogelijke opvolger van Bitburger lopen al langer, maar hebben nog geen concrete resultaten opgeleverd. ,,We staan nog altijd met DFB in contact, maar de gesprekken zijn tot nu toe zonder resultaat", zegt een woordvoerder van Krombacher in de Frankfurter Allgemeine Zeitung.