De zeewierkroketjes van Mona zien eruit als echte garnaalkroketten.
Volledig scherm
PREMIUM
De zeewierkroketjes van Mona zien eruit als echte garnaalkroketten. © RV

Mona (27) oogst succes met haar zeewierkroket, het vegan broertje van de garnaalkroket: “Ook als vegetariër of veganist kan je genieten van eten”

BruggeDe Brugse Mona Delagrange (27) draait sinds begin deze zomer tweewekelijks elke zaterdag vlotjes 130 kroketten voor haar webshop Nomet. Geen exemplaren met aardappelpuree, kaas of garnalen, maar wel met zeewier. Het veganistische broertje van de garnaalkroket, zeg maar. “Ik wil duidelijk maken dat delicatessen produceren kan zonder dierlijke producten", zegt Mona. Succes verzekerd, zo bleek al uit de eerste verkoopmomenten.

  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.