Het project voor de nieuwe zeesluis blijft de gemoederen verhitten.
Volledig scherm
Het project voor de nieuwe zeesluis blijft de gemoederen verhitten. © Foto Proot

Geviseerde advocaat van buurtbewoners Visartsluis reageert: “Een veldslag verloren, maar daarom de oorlog nog niet”

ZeebruggeVeertien omwonenden van de nieuwe zeesluis in Zeebrugge beraden zich over een klacht bij de Orde van Advocaten tegen de deontologie. Ze voelen zich in de wind gezet, nadat hun klacht bij de Raad van State tegen het project van één miljard door een advocaat niet tijdig werd beantwoord. 

  1. Brugse winkeliers nemen massaal maatregelen tegen hoge energiekosten: “Maar als ik de voordeur dicht doe, denken de klanten dat we gesloten zijn”
    PREMIUM
    Brugge

    Brugse winkeliers nemen massaal maatrege­len tegen hoge energiekos­ten: “Maar als ik de voordeur dicht doe, denken de klanten dat we gesloten zijn”

    De torenhoge prijzen voor elektriciteit en gas nopen de Brugse winkeliers tot maatregelen. Van het doven van de avondlijke verlichting in de etalage tot het installeren van een elektrisch vuurtje aan de kassa: de Brugse zaakvoerders in de Sint-Jakobsstraat en Ezelstraat zijn inventief. Wij trokken op pad in de ‘hipste’ winkelstraat van de stad.
  2. ‘Mag ik rechts inhalen op de snelweg als anderen onnodig links rijden?’
    VRAAG & ANTWOORD

    ‘Mag ik rechts inhalen op de snelweg als anderen onnodig links rijden?’

    ‘Op de route Eindhoven-Schiphol bestaat een groot deel van de snelweg uit vijf rijstroken’, aldus lezer Tuscar Leiseboer in de vraag & antwoord-rubriek van onze autoredactie. ‘Vaak rijden er auto’s op de vierde of zelfs vijfde rijstrook terwijl er meer dan genoeg ruimte is op de eerste drie. Als ik op de eerste strook rijd en zo’n auto in wil halen, moet ik dan helemaal naar de vijfde (meest rechter) strook als er iemand op de vierde rijdt?’