Volledig scherm
Veel politie op de been na steekpartij. © Parool

‘Ondernemersruzie’ op Amsterdamse markt met ‘zwaard’ beslecht: twee gewonden

UpdateOp de Albert Cuypmarkt in Amsterdam heeft vanmiddag een steekpartij plaatsgevonden. Daarbij vielen twee gewonden. De politie hield een verdachte aan. Volgens buurtbewoners lag de man al geruime tijd overhoop met zijn slachtoffers en ‘terroriseert’ hij de buurt.

De steekpartij gebeurde omstreeks kwart over vier midden op de drukke markt. De twee gewonden zijn volgens buurtbewoners een vader en zoon. Laatstgenoemde raakte zwaargewond. Beiden zijn naar het ziekenhuis gebracht.

‘Ruzie marktkramers’

Onderzoek moet uitwijzen wat er precies gebeurde. Getuigen verklaarden tegenover AT5 dat het ging om een uit de hand gelopen ruzie tussen twee ondernemers. De aangehouden verdachte is volgens hen eigenaar van een waterpijpzaak. Hij zou al geruime tijd overhoop liggen met zijn buren met een meubelzaak en de buurt ‘terroriseren'. In zijn woning vond de politie een ‘lang steekwapen’, volgens de getuigen een zwaard. 

Na meldingen van de steekpartij rukte de politie massaal uit. De omgeving werd ruim afgezet, waardoor ook tram 4 en tram 24 enige tijd moesten omrijden.

  1. Auschwitz-museum woest op Bol.com om verkoop 'hatelijke en gruwelijke' naziboeken

    Auschwitz-museum woest op Bol.com om verkoop 'hatelijke en gruwelijke' naziboeken

    Het museum Auschwitz Memorial doet een dringende oproep aan Bol.com en Amazon om per direct te stoppen met de verkoop van ‘hatelijke, gruwelijke en antisemitische boeken’. Omstreden boeken van auteurs zoals oorlogsmisdadigers Heinrich Himmler en Julius Streicher worden verkocht in de webshop van de bedrijven. Bol.com heeft begrip voor de oproep en begrijpt het sentiment, maar laat weten de boeken niet uit de verkoop te halen.
  2. Geen regels voor kindvloggers: ‘Bij sommige ouders staan de eurotekens in de ogen’
    PREMIUM

    Geen regels voor kindvlog­gers: ‘Bij sommige ouders staan de eurotekens in de ogen’

    Ze testen cosmeticaproducten, spelen met speelgoed of maken slijm. Hun video’s worden miljoenen keren bekeken en adverteerders betalen grof geld. Geen wonder dat het aantal kindvloggers met een eigen YouTube-kanaal is geëxplodeerd. Hoewel de regels voor kinderarbeid streng zijn, lijken kindvloggers vrij spel te hebben. En dat is een probleem, vinden experts. ,,Een kind is geen verdienmodel.”